Vad kan jag göra med den här?

Om den har bra ståhöjd invändig skulle du kunna plantera vildvin och/eller andra klängväxter så att du i slutändan får en naturlig paviljong.

Låt näten sitta kvar på tre sidor och lägg nät på taket så plantorna har någpt att växa på och sedan är det bara att vänta.

Om den har bra ståhöjd invändig skulle du kunna plantera vildvin och/eller andra klängväxter så att du i slutändan får en naturlig paviljong.

Låt näten sitta kvar på tre sidor och lägg nät på taket så plantorna har någpt att växa på och sedan är det bara att vänta.
Vilken bra idé! :bow: Det skulle kunna bli hur fint som helst!
Frågan är vilka växter som skulle trivas där i skogsbrynet?

Ta bort hade jag gjort. Du har ju en jättefin liten backe med vitsippor där.
Jag skulle behöva en till uteplats. Dessutom tror jag att det skulle kunna bli urfint när det är övervuxet med t ex vildvin. Tänk att ta sitt morgonkaffe där i sin trädgårdsschäslong, som jag givetvis måste skaffa :up:

Jag har sådan tur att jag har hur mycket vitsippor, och före det blåsippor, som helst överallt.

Beror nog på hur tät den blir, finns det skugga och fukt bland bladen så blir det ju dit de söker sig. Kan vara värt det ändå, vill bara inte du ska vara för glad vettu. :sneaky: :p
I så fall får paviljongen bli traktens exklusivaste tomrum!

Eller så ansar jag en del av växtligheten.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 899
Senast: sjoberga
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
1 036
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka