G
Galore
Sv: Vad kan hon vara för sort?
Men alla norska skogskatter är väl inte långhåriga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den katten ser korthårig ut och är den det är föräldrarna defintivit inte perser och norsk skogkatt. Två långhåriga katter kan inte få korthårig avkomma.
Min katt (han på avtarsbilden) är mycket lik din.
Han är en blandning mellan perser och norskskogskatt(enligt hon som vi köpte honom av, såg aldrig hans föräldrar).
Så många tror han är en russian blue, men icke.
Min katt (han på avtarsbilden) är mycket lik din.
Han är en blandning mellan perser och norskskogskatt(enligt hon som vi köpte honom av, såg aldrig hans föräldrar).
Så många tror han är en russian blue, men icke.[/QUOTE
Den katten ser korthårig ut och är den det är föräldrarna defintivit inte perser och norsk skogkatt. Två långhåriga katter kan inte få korthårig avkomma.
Som sagt, jag fick aldrig se hans förlädrar, hon ägde bara mamman som var 75 % norsk skogskatt som jus då var "ute".
Pappan skulle vara en perser(svart). Kan ju ha varit en exotic eller inget av dem...
men han hade mycket mera fluff päls när han var liten.
Jag bryr mig inte, i vilket fall räknas han ju som huskatt.
Blått är väl ingen ovanlig färg? Det är ju en av de vanligaste solida färgerna...
Yhlva- din katt är jättefin, men har verkligen inga ryssdrag. Varför tror folk det?
Är det din?
Snygg profil! Lite "Old look", inte det som vinner på utställning idag men i mina (och många gamla ryssuppfödares) ögon mkt snyggt.
Jo, alla norska skogkatter är långhåriga. Norsk skogkatt är en ras, inte norska bondkatter och norska skogkatter är långhåriga, aldrig någonsin korthåriga.
Precis som jag då då! För jag, som amatörkattmännsika tycker att din katt liknar mer en brittisk korthår än en ryss. Är hur som helst en mycket vacker katt, vackrare än många raskatter tycker jag personligenAntagligen för att han är blå!
Men det är amatörkattfolk, alltså såna som känner till några raser men inte ver riktigt ras sdandard.
Den högra kan vara ung på bilden, den vänstra är det definitivt inte. Du vet hur det är med standard vs mode, nu är det ljust och spektakulärt som gäller, ibland på bekostnad av ögonform, profil och kil..