A
Aniie
Jag har en treåring som ja ridit i 2,5 månad, tränat han rätt lugnt och byggt konditionen. Förra veckan så tränade jag mycket övergångar och han blev väldigt slut, och dagen där på tränade jag voltträning och övergångar och han blev även då väldigt slut. Tredje dagen jag skulle longera så såg han inte så ren ut, stel och ojämn, men när han värmt upp så såg de bra ut. men ska komma till saken, de är så att han går barfota och har ömat mycket när vi rider ut på grus, vill alltid gå på sidan och om man går på gruset så går han jätte ojämt, som om att han haltar. Men nu är de såhär att dag 4 när han skulle få sin vila så märkte jag att han haltade till när ja tog in honom från hagen, (gick de på grus) gick ja på asfalt eller gräs så bryggde han sig inte och gick rent. På ridbanan har vi lite sten här och där och han har alltid nickat till när man ridit på det, och nu så haltar han när han går på minsta lilla grus, har gått igenom ben hovar m,m och han är inte varm eller vullen. Men han reagerade här om dagen när ja klämde på strålen (på den fot där han visar mest hälta när man går på grus) han visar även lite hälta i trav?
va kan detta vara. han har inte feber eller någonting är inte varm eller öm på ben eller hovar, (sparkat på hovarna) men under är han öm.
kan de vara extremt ömfotad och överbelastning i hov ,då han tidigare inte gått på grus innan ja köpte honom. han har alltid gått på gräs.
va kan detta vara?!!??
va kan detta vara. han har inte feber eller någonting är inte varm eller öm på ben eller hovar, (sparkat på hovarna) men under är han öm.
kan de vara extremt ömfotad och överbelastning i hov ,då han tidigare inte gått på grus innan ja köpte honom. han har alltid gått på gräs.
va kan detta vara?!!??