Vad kan det vara??

Kolbeinn

Trådstartare
Hej :)
Igår upptäckte mamma att våran (mormors) golden hade ett sår mitt på huvudet, ett på sidan om käken och ett under ett öra.
Det började med att mamma kliade honom och kände under själva pälsen att det var som ett levrat sår..
Jag tittade på det och pälsen mer eller mindre ramlar bort när man tar på det. Det ser ut som eksem men samtidigt inte?? :confused:
Min första tanke var pälsätare (en kompis häst tappade päls på det sättet när hon hade pälsätare) men jag vet inte om hundar kan ha det? :o
Det verkar klia på honom (inte överdrivet mycket men igår "slog" han med ena baktassen när man kollade där).

Mormor skulle ringa veterinär idag iaf. Men någon som har någon svag aning om vad det kan vara? :confused:
Jag är också lite inne på att det kan vara någon allergisk reaktion från fästinghalsbandet, dock har han haft det länge och aldrig visat någonting?
Han har en pool han ständigt ligger i när det är varmt, men skulle det vara fukteksem så borde det väl inte lägga sig på så konstiga ställen??

Senast ändrad:
Sv: Vad kan det vara??

Jag skulle kolla upp vattenexem, det fick familjens rottis just mitt på huvudet och på kinden.

Sv: Vad kan det vara??

Fukteksem kan hundar få precis var som helst. Min golden hade ett mitt på huvet en gång :crazy:

Men det där låter inte riktigt som fukteksem, mycket möjligt att det är någon parasit. Svårt att spekulera i när man inte sett såren.

Liknande trådar

Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 295
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka