Tänkte se om det möjligtvis har någon erfarenhet av det min hund har. Det är en vit herdehundstik som är strax över året. Symtomen hon har är:
- Röd missfärgning av pälsen på ryggen.
- Stark hundlukt från samma område, inte från övriga områden.
- Extreemt håravfall all päls har i princip trillat av på mindre än en månad.
- Mjäll i pälsen på ryggen.
- Pälsen på ryggen har även en fettig och smutsig känsla trots att hon nyligen badats.
Hon kliar sig inte mer än vanligt alltså max en gång per dag om ens det. Hon är i övrigt opåverkad pigg och glad.
Har bokat tid hos veterinären, men då jag ska till en hudspeciallist har jag inte fått någon tid förrän nästa tisdag. Har googlat och sökt men inte hittat något som riktigt passar in på symtomen. Så tänkte att man kanske skulle kunna få lite hjälp att spån här.
Såhär såg hon ut för ca en månad sen 18/8.
Såhär ser hon ut nu.
- Röd missfärgning av pälsen på ryggen.
- Stark hundlukt från samma område, inte från övriga områden.
- Extreemt håravfall all päls har i princip trillat av på mindre än en månad.
- Mjäll i pälsen på ryggen.
- Pälsen på ryggen har även en fettig och smutsig känsla trots att hon nyligen badats.
Hon kliar sig inte mer än vanligt alltså max en gång per dag om ens det. Hon är i övrigt opåverkad pigg och glad.
Har bokat tid hos veterinären, men då jag ska till en hudspeciallist har jag inte fått någon tid förrän nästa tisdag. Har googlat och sökt men inte hittat något som riktigt passar in på symtomen. Så tänkte att man kanske skulle kunna få lite hjälp att spån här.

Såhär såg hon ut för ca en månad sen 18/8.

Såhär ser hon ut nu.