Vad kan det vara för fel?

bettysmatte

Trådstartare
Har precis pratat med mina föräldrar. De har en 8-årig Bouvier-hane. När min mamma kom hem idag hade hunden bajsat inne. Lite lösare än normalt och med lite blod i :crazy: . Min pappa gick sedan ut med hunden som då försökte bajsa, men bara lite blod och slem kom ut. De har pratat med två olika veterinärer redan, och är nu på väg att ringa djursjukhuset (Hbg). Den ena veterinären som de pratade med föreslog att det kunde vara från analsäckarna som blodet kom. Han verkar dessutom lite öm baktill. Någon som har en teori?

Sv: Vad kan det vara för fel?

Nu vet de vad felet var, eller rättare sagt vad det INTE var! Mina föräldrar åkte in till djursjukhus på onsdagkvällen, och vovven fick stanna till lördagen. Hunden röntgades och blodprov togs. Allt såg bra ut. Ingen feber heller. Han hade dock blodig avföring även på torsdagen, men sedan förbättrades även det. De trodde på ett virus, liknande vinterkräksjukan på människor. Det hade varit en hel del andra fall nyligen också, så det är väl troligt? De sa på djursjukhuset att symtomen oftast kommer snabbt, men försvinner lika snabbt igen. Skönt bara att det inte var något allvarligt. Hunden är nu pigg och glad och verkar helt återställd :D !

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 122
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: cassina
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 312
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka