vad kan det bero på?

Mirre

Trådstartare
En av ridskolans hästar svullnar i benen.
Det går ner vid ridning och han tycks inte ha ont. Men vad kan det bero på?
Såg att han var svullen i tisdags tror jag det var. Kollade efter sår men hittade inget. Han är svullen i tre ben men inte halt

Sv: vad kan det bero på?

är det en äldre häst? vissa blir ju svullna som äldre när dom får stå still för länge, o offta går ju inte ridskolehästar ute så mycket som dom borde.

Är ganska säker på att det är en är vätskeansamling av lymfvätska. Då brukar det gå ner vid arbete. Tror att det kan bero på dålig cirkulation eller en inflammation. Du får läsa på om lymfangit, som det så fint heter. : )

Tror han e typ 16 eller nåt.
Dom går ute från 9 till 3 och går ju sen tre lektioner om dan också.

Liknande trådar

Hästvård I fredags kväll när jag hämtade hem hästarna från sommarhagen såg min lilla (156 cm, nordsvensk/varmblod) ut så här. Självklart ringdes...
2
Svar
39
· Visningar
3 933
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 222
Senast: Fibusen
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 287
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II