vad kan de vara

P

Pamme_Jaspin

jag vet inte om tråden är på rätt plats
nu vill jag ha hjälp med vad de kan var
de är så att min pålle kliar sig på svansen men jag har inte hittat något än. finns de något man kan köpa för att han ska sluta med de?

tacksam för svar

Min förra häst kliade svansen och då avmaskade vi henne och då slutade hon...

Det kan vara eksem, kolla på och under svansroten. Det finns massor av olika medel mot klåda man kan köpa, salvor och sprayer. Helosan kan lindra klådan lite.

Man kan prova att tvätta svansen noga med Hexocil schampoo. Det är lite desinficerande och brukar lindra lätt klåda. Sedan kan det ju vara allt från mask, loppor till eksem, men man kan alltid prova att tvätta först.

jag har avmaskat han för ca 1 vecka sedan. han gör bara de i boxen vad jag har sett
tack för svaret

okej de ska jag göra. jag kan ju prova helosan försså får vi se vad som händer
tack för hjälpen

okej var kan jag hitta hexocil? kan man inte prova tvätta men grönsåpa först eller?
tack för svaret

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka