Vad kallas den lilla cykeln?

kolblakkur

Trådstartare
Förr kunde man se dem lite varstans, typ Cresent/Monarkcykel med bland annat mindre hjul, till vuxna. Nästan som en barncykel fast för en vuxen. Är det någon som vet vad cykelmodellen heter? Är på jakt efter en :)

En... minicykel? Sån där som ofta var hopfällbar, och hade två växlar och man växlade genom att trampa bakåt helt kort? Jag minns bara att man kallade dem minicyklar.

En... minicykel? Sån där som ofta var hopfällbar, och hade två växlar och man växlade genom att trampa bakåt helt kort? Jag minns bara att man kallade dem minicyklar.
Minns inte om de var ihopfällbara. Men hittade en bild!

Bifogade filer

• 00A6D1FE-FECD-4523-B9A7-B54128BF0089.webp
    00A6D1FE-FECD-4523-B9A7-B54128BF0089.webp
    60,9 KB · Visningar: 29
Vi har en från biltema, köpte den pga att den är ihopvikbar, har den i husvagnen, perfekt för intercampingärenden och att cykla småturer med barnen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 543
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: cassiopeja
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 549
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka