Vad Kallar man denna färgen/teckning?

J

Johanna__

Någon som vet vad man skulle kunna kalla denna färg/teckning?

Säger man att han bara är svart vit eller heter de nåt annat?

Sv: Vad Kallar man denna färgen/teckning?

skäck :P hihi riktigt sött hjärta :)

det stod i tidningen för ett tag sen om en liten valp som hade ett hjärta på kroppen :)

Nej men gud, ett litet hjärta! Helt fantastiskt söt!
Svart med vitt kallas färgen, kort och gott.

*fnissar* på första bilden ser det nästan ut som en minigris:love:

hon är svart med vitt, som de andra sa. vill du att det ska låta "bättre" så säger du sv/vit harlekin. (harlekin står för mångden vitt på katten)

Jättegullig teckning var det iaf! alldrig sett ett så tydligt hjärta på katt förut, bara på hund...

Kanske kan ställa ut han i Bondkattklasser när han blir stor, :idea: De finns väl såna klasser??

Måste bara lägga ut lite fler bilder på han:):

Är den verkligen helsvart i de färgade fälten? Det ser inte ut så på de sista bilderna...

"Alla" huskatter som är trevliga och i bra kondition kan ställas ut, och den här typen "ser inte ut som en raskatt" brukar vara populär hos domarna.

Nää! så söööööööööt:love:

Jätte söt =)
Jag skulle nog säga att han faktiskt är brunspotted/tigré med vitt. Om han är spotted eller tigré är svårt att se på korten.

Lägger in lite mer bilder..
Inte speciellt bra men dom sitter inte stilla så länge när dom är i denna åldern...:smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 757
Senast: geting
·
Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
727
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 705
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar