Sv: Vad jobbar ni med och varför?
KL
Jag jobbar som väktare, har "hoppat" runt rätt mkt, Utb hästskötare (Naturbrukslinjen) jobbat med hästar (funkade dåligt när man hade egna att sköta när man kom hem (blev för mkt/tungt), Förskola som extrapersonal (ALDRIG mer), Croupier (inget heltidsjobb direkt å ganska dålig lön, men kul =) hoppar in ibland vid sjukdom) receptionist - va ju rena drömjobbet när man kom från stalljobb, fasta tider, du släpper jobbet med dörren när man går ut. Jobbade ett tag på Bank men det iom mitt totala ointresse för "bankvärlden" (läs aktier mm, har inga som helst problem att ta folk) så sa jag upp mej och nu jobbar jag igen som väktare.
Hade den turen som FÅ väktare har. Jobbade en månad med att vakta en grind (tråkigt ? skojja inte

tur man pallar att läsa böcker hela dagar

) sen fick jag köra rondbil på nätterna - detta är hur kul som helst ! Varierande och enformigt i ett

Ibland stressigt, ibland lugnt =) Sen måste jag på nåt sätt lyckats visa framfötterna för efter enbart 7 månader blev jag heltidsanställd med gruppledarlön så jag tjänar 24012kr /mån + ob får ut ca 19' efter skatt
Fördelarna är ju att man är ledig en hel vecka
Nackdelarna är att man jobbar 12 timmars pass = i mitt fall 7-19, lite tight med häst då, men har nu stallat upp i ett nästan helinackorderingsstall, så då behöver jag bara åka ut och rida och kan tom strunta helt att åka ut ca 2 dgr/veckan.
Om jag rekommenderar jobbet ? Absolut, men det finns många som jobbat som behovare (ingångslön 106 kr / timmen första 6 mån för att sen bli 114 kr/tim som grundlön) i FLERA ÅR... Å det med all osäkerhet då om hur många timmar man får mm som följd... Men har man chansen att bli väktare så hoppa för all del på det =) Det är kul och ger en massa livserfarenhet !
Jag tänker INTE bli polis ifall nån undrar, kommer inte ens gå ordningsvaktsutbildningen

trivs som väktare =)
Det där låter så främmande för mig. Att frivilligt ställa sig utanför arbetsmarknaden, utanför alla professionella sammanhang - att liksom inte alls bidra eller få något tillbaka för att man bidrar... Det tror jag inte är bra för någon.
Att fylla sina dagar med sina egna hästar, zumba m m - det är för mycket hobby för mig, för mycket navelskådande. Är man frisk tror jag att man mår mycket bättre av att jobba, av att delta.
Jag jobbar för att få lönen *PUNKT* att jag sen jobbar med nåt som är KUL ser jag som en självklarhet. Är inte jobbet roligt spelar lönen ingen roll (eller nja det va sanning med modifikation men ändå)
Skulle jag vinna på Lotto så måste det å andra sidan va en så stor vinst att jag kan göra allt jag vill

Men tro mej det handlar inte om "pilla ludd i naveln" utan jag skulle LÄTT kunna ha en "heltidstjänst" bara i att göra "ingenting mer än det jag vill"..
Har aldrig haft problem med att gå arbetslös mer än när pengarna börjar ta slut. Då måste man ju jobba igen för att få pengar (därav mitt nuvarande jobb)