Vad jag saknade i packningen på göingeritten!

K

Kesella

Lite tips för regninga ritter..... Jag hade varit glad om jag för det första inte trott (!) att det skulle SLUTA regna och satt på mig regnbyxor vid start! sedan hade det varit skönt med en handduk vid ombytet i grinden. Fick byta ALLT, inkl trosor. Ett par torra skor till hade inte varit dumt heller. En hjelm UTAN ventilationshål för att slippa bli blöt om huvudet! Någon att torka glasögonen med hade nog förbättrat synen oxå! Tur att Prince är rutinerad! Tack till Jessica för att jag fick rida din fina hingst!

Sv: Vad jag saknade i packningen på göingeritten!

Haha, ja - jag håller med dig!
Ett annat hett tips i regn är att tunnbrödsrullar löser upp sig snabbt - det är bara gegga kvar lagom till man fått upp den till munnen!:rofl:
Yalla-flaskor bestod regntestet bättre.
Gympaskor är bekvämt, men inte anpassat för vadning mellan viloområde och veterinärgrind...
Galonöverdraget i bilsätet var ÅRETS INVESTERING!

Dagens gissningslek: Hur många dagar till tar det innan min sadel slutar droppa? :devil:

Gympaskor är bekvämt, men inte anpassat för vadning mellan viloområde och veterinärgrind...
:

Jag vet iallafall hur svalorna bygger sina bon: med samma material som mina gympaskor fick ett geggpansar, på en Nybyggetritt för några år sedan.
Man tar rejält med hal och blöt lera runt skorna, armerar med kvarliggande hö, tar en tur genom en vattenpöl och så ner i geggan igen. Upprepa i flera omgångar varje gång du ska ut och in ur viloområdet och så har man fått ett våtvärmande svalbo på vardera fot...

Jag vet iallafall hur svalorna bygger sina bon: med samma material som mina gympaskor fick ett geggpansar, på en Nybyggetritt för några år sedan.
Man tar rejält med hal och blöt lera runt skorna, armerar med kvarliggande hö, tar en tur genom en vattenpöl och så ner i geggan igen. Upprepa i flera omgångar varje gång du ska ut och in ur viloområdet och så har man fått ett våtvärmande svalbo på vardera fot...

:rofl: :rofl:

Jag som groom var otroligt lycklig över mina gummistövlar. :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka