Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till olivträdet och citrusträdet såklart! BTW de inglasade altanerna är väll för vår och höst på sommaren får man öppna upp eller sitta ute. Jag tror vi försöker förlänga uteperioden därmed allt som är inglasat.ALTANER
Herrejösses - alla ska ha en altan. Numera gärna inglasad. Till vad?
Förr hade man bersåer. Numera altaner. Modet växlar.
Jag har lättare att begripa vitsen med en syrenberså än med en altan.
ALTANER
ALTANER
ALTANER
Som mina föräldrar har är det skitbra. En del av balkongen inglasad, då det blåser mycket där, så dels skydd och för att kunna sitta ute även när vädret inte är topp (i och med vinden krävs det ju en del värme). Men den inglasade delen har enbart morgonsol, så det blir aldrig sådär brutalt varmt ändå. Sen går det att öppna upp hela övre delen också, om man skulle vilja.Altaner gillar jag! Däremot inte pensionärskuvöser, alltså inglasade altaner och balkonger. Hela grejen med balkong är ju att man ska komma ut! Inte sitta i en glasad bur som blir rena växthuset i solen.
men... hur ofta sitter man vid ett bord ute på gräsmattan?Altaner gillar jag också. Bord och stolar står liksom stadigare där än på en gräsmatta och så slipper man ta på sig skor för att kliva ut på dem då man kan hålla golvet ganska rent.
Jag byggde en 25 kvm altan med far och svärfar när jag hade villa. Den var helt inglasad. Den kunde man sitta i när vårsolen kom fram i mars. Den kunde man sitta i fina novemberdagar - precis som om det vore inomhus, men ändå ute.Altaner gillar jag! Däremot inte pensionärskuvöser, alltså inglasade altaner och balkonger. Hela grejen med balkong är ju att man ska komma ut! Inte sitta i en glasad bur som blir rena växthuset i solen.
men... hur ofta sitter man vid ett bord ute på gräsmattan?
*våga vägra äta ute*
Inte så ofta, därför man har altan. Jag tycker det är jättemysigt att äta ute när det är fint väder. Speciellt om man är många, underlättar för att få plats.men... hur ofta sitter man vid ett bord ute på gräsmattan?
*våga vägra äta ute*
Hrm...Inte så ofta, därför man har altan. Jag tycker det är jättemysigt att äta ute när det är fint väder. Speciellt om man är många, underlättar för att få plats.
Det går alldeles utmärkt att äta/fika ute även ensam, om man nu tycker om sin trädgård.Hrm...
Kanske där det ligger? Jag äter nästan alltid ensam. Och har nästan alltid gjort.
Hade inte sett uteätandet som en sällskapsaktivitet....
Tyvärr så är det rätt att köra 85 på 100-väg, precis som 95, 70 och 100 också är det. Och 55.
100 är en maxgräns, inte den hastighet alla måste hålla.
men... hur ofta sitter man vid ett bord ute på gräsmattan?
*våga vägra äta ute*
Jag tyckte likadant, men var tvungen att ge mig för knotthelvetesjävlarna Med inglasat blir det iaf nästan ute.ALTANER
Jag har faktiskt tyvärr inte riktigt förstått poängen med matlagning.
Jag hatar att laga mat! Jag vill tycka att det är kul! Det skulle i alla fall vara praktiskt med tanke på mängderna jag äter!