Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska försöka! Hon kan ju få vara utan när jag är hemma och inne men när jag sover/jobbar/är i stallet vore det skönt att veta att hon inte kommer åt den.
Ibland blir den lättare att acceptera om dom har den på sig nästan hela tiden i början. Men det är ju olika från katt till katt. Det ser ju ut som du har den trevliga varianten av krage i alla fall dvs inte lampskärmen för den är verkligen hemsk att behöva sätta på en kisse. Hoppas hon snart lugnar sig och accepterar den.

Ibland blir den lättare att acceptera om dom har den på sig nästan hela tiden i början. Men det är ju olika från katt till katt. Det ser ju ut som du har den trevliga varianten av krage i alla fall dvs inte lampskärmen för den är verkligen hemsk att behöva sätta på en kisse. Hoppas hon snart lugnar sig och accepterar den.

Vi har provat med lampskärmen efter kastrering och hon blev helt vansinnig av den. Köpte med mig den här kragen idag när jag hämtade henne från kliniken.

Det är egentligen för varmt för att äta chips men jag har ställt upp altandörren så jag hoppas att det snart är nedkylt igen :)

Shit, alltså dokumentären om kriget i Syrien på 2:an är nog det värsta jag sett, någonsin.

Strax dags att somna i soffan :D Ska plocka undan chipsen först samt borsta tänderna.

Imorgon är jag ledig vilket känns ljuvligt. Vi ska ha sovmorgon, mocka hage, rida en ponny, ge morsan knallrosa och glittriga naglar samt åka till MyOne för att prova ut chaps till barnet.

Strax dags att somna i soffan :D Ska plocka undan chipsen först samt borsta tänderna.

Imorgon är jag ledig vilket känns ljuvligt. Vi ska ha sovmorgon, mocka hage, rida en ponny, ge morsan knallrosa och glittriga naglar samt åka till MyOne för att prova ut chaps till barnet.
Har du blivit sjuk? låter ju galet lugnt för att vara en hel dag för dig.
Du måste ha glömt något! :nailbiting:

Väntar på att bli sömnig, inget vidare att somna mitt på dagen, särskilt inte om man ska upp kvart över sex imorgon bitti. :arghh: I alla fall är det nu städat och diskat, så det är bra. Redo för en ny vecka antar jag. Kollar på en jäkligt bra ny serie SS-GB, alternativ värld där Tyskland vann Battle of Britain och nu ockuperar England. Sådär solid brittisk drama med bra skådisar. Svårt att höra dialogen ibland och huvudskådisen har en lite hes röst som inte artikulerar jättebra - kollar alltid utan undertexter. Men kan absolut rekommenderas. :)

Jag började idag fundera på om man skulle skriva en novell till personalen på avdelningen. Något där man berättar om sin vistelse här. Min läkare föreslog i stället en pärm att ha på rummet där man kan skriva meddelanden till kommande patienter så här är jag nu med ett block. Har precis skrivit intro med viss bakgrund. Passar bra när jag inte får sova alls inatt :) Jag är lite sugen på att skriva min mailadress så kommande, om de vill, kan dela med sig. Jag blir ju först ut, det hade varit roligt att se vad andra skriver.

Jag sitter i en bil och väntar på att det ska bli lite action i ett ärende vi jobbar med. Känns som att det inte kommer hända dock, så mest väntar jag på att bli avlösta vid 07.30-ish, så att jag kan få komma hem och sova...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka