Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, ja då blev det mer logiskt. Nu ska jag bara komma ihåg att det är E klassning som gäller. Ho hum. Roligt när de blir lite mer kluriga, ska och bör måste hålla redas på. Ibland är jag för snabb att klicka märker jag. Jag hatar att gå in på ett prov där jag inte är säker på att jag klarar det. :mad:
Du har ju några poäng till godo mellan max och godkänt så det ska nog gå bra! kuggar du på hk frågan och datumparkering men klarar resten så är ett ju ingen fara :)
Jag tror jag hade 53 rätt av 63 (eller var det 65?) möjliga, och typ 47/48 var godkänt. Bara ta det lugnt, läsa frågorna ordentligt och inte stressa :)

Varit på jobbet, träffat några gamla älskade kollegor, försökt åka hem från jobbet med SJ :meh:, varit och klappat på hästen, öppnat bröllopspresenter :) och gråtit litegrann :cry:

Min morfar dog på natten till min bröllopsdag så det går lite upp och ner mellan glädje och sorg.

Nähäpp.
Dags att skärpa sig och sova.

Imorgon är det tidig väckning. Jag ska åka en timme till sjukhuset och vara där klar för operation kl 07.40.

Sedan väntar flera veckor av dimsyn innan jag kan byta vänster glas i glasögonen. :(

Tänk på mig imorgon bitti.
Det är samma buttra läkare som ska operera som förra gången. Han som skällde på mig för att jag hade panik och andades för fort. -Sluta flåsa!! Jo jättelätt när adrenalinet rusar runt kroppen. :meh:

Nähäpp.

Imorgon är det tidig väckning. Jag ska åka en timme till sjukhuset och vara där klar för operation kl 07.40.

Sedan väntar flera veckor av dimsyn innan jag kan byta vänster glas i glasögonen. :(

Det är samma buttra läkare som ska operera som förra gången. Han som skällde på mig för att jag hade panik och andades för fort. -Sluta flåsa!! Jo jättelätt när adrenalinet rusar runt kroppen. :meh:
Har du provat långa, djupa andetag, så som man gör i yoga? Testa det i sängen ikväll. Lägg ena handen på magen och dem andra på bröstkorgen. Andas in genom näsan, känn hur magen börjar buktar ut när lungorna trycker mot diafragman. Fortsätt dra in luft och känn bröstkorgen vidga sig, uppåt, utåt. Till sist kan man känna hur nyckelbenet också höjer sig. Ta en naturlig paus och släpp ut luften i omvänd ordning. Först sjunker bröstkorgen, sist magen. Ta en paus och vänta tills kroppen vill ta ett nytt andetag.

Även som otränad så är det möjligt att komma ner i 2 andetag per minut på det här sättet, vilket sänker stressresponsen i kroppen.

Jag har tagit mig igenom ett antal tandläkarbesök genom att andas. Jag påstår inte att det är enkelt, däremot blir det inte lika illa som utan andningen.

NU har jag fått ett glas rött :d men bara för att jag var så duktig i sadelkammaren... :up:
Varför sparar man (jag) en hel tvättback + en plastback med gamla lakan för att ha som trasor vid lädervård :confused::crazy:
Nu ska alla som fanns i tvättbacken åka till återvinningen :angel:
En gammal trasig sadel hängde det där... :o:banghead:

Nähäpp.

:heart

Vi har fått nya högtalare och nu svämmas jag över av bra musik - mest Freddie förstås men även lite annat smått och gott.

Varit på jobbet, träffat några gamla älskade kollegor, försökt åka hem från jobbet med SJ :meh:, varit och klappat på hästen, öppnat bröllopspresenter :) och gråtit litegrann :cry:

Min morfar dog på natten till min bröllopsdag så det går lite upp och ner mellan glädje och sorg.

:heart Beklagar förlusten :cry: Jag har inte så mycket att säga men om jag ska utgå ifrån hur min egen morfar var som heller inte är med oss längre hade han varit glad för ditt äktenskap.

Nähäpp.

Klart vi tänker på dig (särbon hälsar också) :heart

Bestämde mig för att ta en paus och kolla på JVM, lite roligt mitt i allt parkeringsförbud och reaktionssträckor. Och naturligtvis håller Sverige på att rasa ihop efter en bländande inledning, så typiskt! :banghead: Nu är jag frustrerad och på dåligt humör :rage:

Har idag hjälpt till att packa en traktorkärra med hö och lastat av den vid stallet (blir en till i morgon, tänkte det är bäst så behöver vännen inte hämta själv sen på 2-3 månader).

I morgon kväll åker jag hem! Har faktist lyckats göra jobb i flera minuter, dvs skickat ett email och frågat två företag om de kan få tag på delar vi vill ha för de nya projektet och beställt en av dem här i Sverige som jag kan prova hur det funkar med :up: (den tar nämligen mindre ström men saknar en del grejer också så vi får se om vi kan få det att funka).

@tanten lycka till i morgon.

@tolksele beklagar förlusten och jag hoppas ni lyckades ha en fantastik dag trots det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 227
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 425
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?