Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och försöker plugga körkortsteori. Går åt helvete. :arghh: Eh, visst är det en del som kör på teoriprovet första gången? :meh:

Om jag bara fattade det här med datumparkering, två olika svar, 50% och jag bommar varenda gång :banghead: Och gud vad jag avskyr rörelseenergi och ska det vara upphöjt till 2? För sjutton, allt mynnar ut i att kör långsammare, mindre stoppsträcka = mer troligt att du och andra klarar sig vid en olycka.

Och varför ska man gånga med 36000 för att få fram hur mycket tid man sparar på att åka i olika hastigheter? Jag fattar liksom inte. Ärligt, summan av kardemumman är väl att det gör liten skillnad hur fort man kör och därför ska man hålla sig till hastigheten på vägen och inte ha bråttom och vara stressad.

Edit: Och varför i helvete ska jag veta att 1hk är lika med 0.736 kw???

I sängen med duntäcke, sockor, byxor, nattlinne och underställströja :meh:
Frusen ör bara förnamnet. Ont i huvudet med.
Och en snorig häst med feber i stallet :cry:

Fan, trodde jag stoppade mobilen i jackfickan när jag var ute och gick. Åkte ut och givetvis sprack glaset nere i hörnet :banghead::down:

Sitter och försöker plugga körkortsteori. Går åt helvete. :arghh: Eh, visst är det en del som kör på teoriprovet första gången? :meh:

Om jag bara fattade det här med datumparkering, två olika svar, 50% och jag bommar varenda gång :banghead: Och gud vad jag avskyr rörelseenergi och ska det vara upphöjt till 2? För sjutton, allt mynnar ut i att kör långsammare, mindre stoppsträcka = mer troligt att du och andra klarar sig vid en olycka.

Och varför ska man gånga med 36000 för att få fram hur mycket tid man sparar på att åka i olika hastigheter? Jag fattar liksom inte. Ärligt, summan av kardemumman är väl att det gör liten skillnad hur fort man kör och därför ska man hålla sig till hastigheten på vägen och inte ha bråttom och vara stressad.

Det går 36000 sekunder på 1 timme! Eftersom hastighet mäts i km/timme så antar jag att det är därför :) Men vidare i den uträkningen kan jag inte :o
Har du tillgång till någon teori-app eller typ bonniers trafikskola på datorn? När jag tog mitt körkort använde jag bara bonniers trafikskola till datorn, nu är det ju 10 år sen, så antar tekniken utvecklats. Kan ju vara lättare att lära sig så än att läsa i bok :)

Du klarar dig bra utan detaljkunskaperna men det är bra att ha ett hum.

Kuggar man teorin är det ju bara att skriva igen. Visst det kostar någon hundralapp men i jämförelse med resten av lappen är det ju inte mycket pengar.

(B BE och D och fattar fortfarande inte datumparkering :eek: ).

Det går 36000 sekunder på 1 timme! Eftersom hastighet mäts i km/timme så antar jag att det är därför :) Men vidare i den uträkningen kan jag inte :o
Har du tillgång till någon teori-app eller typ bonniers trafikskola på datorn? När jag tog mitt körkort använde jag bara bonniers trafikskola till datorn, nu är det ju 10 år sen, så antar tekniken utvecklats. Kan ju vara lättare att lära sig så än att läsa i bok :)

Suck, jodå både bok och online frågor från både min körskola och andra gratisprov jag letat upp. Men den jävla datumparkeringen återkommer på samtliga prov och det går liksom inte in. Och varför ska jag veta om hw och kw??? Sen att väjningsregler, påbudsregler osv ska sitta är naturligt, men vissa frågor undrar man om: Är moral och etik något man föds med eller utvecklas det under tiden du växer upp?

Edit: Kan man verkligen köpa barnstolar i Sverige som inte är godkända för att använda i Sverige?

Dricker glögg, kött och potatisgratäng står i ugnen och jag känner mig nöjd med dagen.
Fick ett paket från underbara @Marita73 :heart :bow: så i morgon börjar invändningen på backontrack på pållan :)
Landade på en butik som hade galen rea på ridbyxor och eftersom mina är slitna med hälsan :o :angel: så kom jag hem med två par jättrsnygga och sköna till halva priset av ett par som dessutom kommer på faktura i slutet av månaden när lönen kommer :up: Min present till mig själv för alla övertimmar på jobbet :angel: känns dessutom extra bra inför ridprovet på kliniken nästan vecka ;)
Har även löst i princip allt inför resan nästa vecka med pållan. :)

Suck, jodå både bok och online frågor från både min körskola och andra gratisprov jag letat upp. Men den jävla datumparkeringen återkommer på samtliga prov och det går liksom inte in. Och varför ska jag veta om hw och kw??? Sen att väjningsregler, påbudsregler osv ska sitta är naturligt, men vissa frågor undrar man om: Är moral och etik något man föds med eller utvecklas det under tiden du växer upp?

Edit: Kan man verkligen köpa barnstolar i Sverige som inte är godkända för att använda i Sverige?

Internet.

Jag chansade mig igenom teorin och det gick ju i lås :angel: Nu var det ju ett tag sen men då var det iaf inte så hög gräns för att bli godkänd

Senast ändrad av en moderator:
Typ 23 och vindstilla och kringbyggt hotell ;)

Jag hade haft tjocktröja ;) Jag fryser om det är under 30 såvida jag inte kan ligga i direkt sol och vindstilla :nailbiting: Jag kommer definitivt ta med mig en stickad tröja till Jamaica :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Aha, ja då blev det mer logiskt. Nu ska jag bara komma ihåg att det är E klassning som gäller. Ho hum. Roligt när de blir lite mer kluriga, ska och bör måste hålla redas på. Ibland är jag för snabb att klicka märker jag. Jag hatar att gå in på ett prov där jag inte är säker på att jag klarar det. :mad:

Jag har samma problem med köksavloppet, sköljer jag disken under rinnande vatten så flyter proppen i disklådan upp eftersom vattnet inte hinner undan och felet här är ett sönderrostat avlopp ingjutet i betongen, hur fan tänkte idioten som gjöt in ett gammalt gjutjärnsrör i golvet och dessutom med bakfall? :meh:
Det ska bli skönt att sätta grävskopan i kåken och börja om på nytt för att renovera kåken här,,,,,,,,nää DET är totalt bortkastade pengar.
Jag har problem även i köksavloppet där det inte heller rinner undan jättesnabbt om jag tömmer ut en balja på en gång. Troligen sitter problemet där i vattenlåset men jag har inte orkat kolla.

Alltså boxer. Beställde cmore film. Fick film. Men då försvann hockeykanalerna. Ringde dom. Bad dom ta bort film och ge mig tillbaka hockeyn. Nu har jag både och..... Jävla krångel med dom jämt.

Fick i uppdrag att komma på fyra namnförslag till ett barn.
Föreslog: Ruben, Esther, Judith och Aron.
Personen bara: eh ok ...
Tänkte inte ens på att de alla hade ngt gemensamt :rofl:
Rubens hade väl inte jag valt personligen men de andra är ju fina! Det är väl "inne" med "gamla namn" nu? :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 229
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 428
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?