Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja de e ju kul.. han som är bokad av två tikar redan.. nu går ju hela jävla kenneldrömmen i krasch. han som börjat så jäkla starkt i ringen..
förlåt, men just nu känns allt som ett stort jävla svart hål....
Men det är väl självklart att man inte avlar på en hund som har en defekt som kan vara ärftlig. Spelar det någon roll vad Kinesklubben tycker?
Finns ju inom andra rasklubbar inställningen att det är ok att avla på patella 1/1, C-höfter etc. och då är ju ett cherry eye en piss i oceanen i jämförelse
Visst är det tråkigt, men så är det många gånger. Man snubblar på sista steget så att säga. Det positiva är att även om det kostar en slant är det lätt åtgärdat. Och din hund kommer inte att påverkas framöver. OK att du missar avelsbiten, men det viktigaste är väl trots allt att din hund mår bra?
men de e väl självklart att hundens välbefinnande är viktigaste...
men oavsett de så är de ju tråkigt om du har en hund som otroligt fin, har ett psyke över det vanliga för rasen, presterar otroligt bra i ringen - som gjord för ett avelsdjur.
sen när man dessutom får flera förfrågningar på han för att dom tycker han är otrolig - får man inte bli ledsen då för att han inte kan användas i avel pga detta?? de va ju inte ett sådant "fel" man räknar ska sätta käppar i hjulet.
sen spelar det för mig ingen roll att alla säger - då får man räkna med, det händer många gånger m.m. har man lyckats hitta den perfekta individen för ens avelsarbete och han är startskottet i uppfödningsdrömmen, då är det för mig tillåtet att tycka synd om sig själv och tycka att det är en förbannat jävla otur och "skitgrej" som jävlas....
men alla är vi ju olika...
Sorry, jag ville bara peka på att allt inte var nattsvart. Uppmuntran.....