M

Midi

fälttävlan på engelska? Egentligen så vet jag det, men nu när jag ska skriva så har det försvunnit :confused:

Sv: vad heter

Jonna skrev:
fälttävlan på engelska? Egentligen så vet jag det, men nu när jag ska skriva så har det försvunnit :confused:

3 day event hade jag nog för mig att det var, c.c är nog terrängen som kallas.

Eventing.....................

Senast ändrad av en moderator:

som någon annan redan skrivit 3-day-event eller kort o gott "eventing". cross-country är själva terrängprovet.

Eventing är den vanligaste och mest användna ordet för fälttävlan.

Cross-country är som Perto skriver översättningen av terrängdelen (själva hoppdelen, sen finns det ju steeplechase och distans.
3-day event kallar man det om det är just en 3 dagars fälttävlan.
Sen har du den "gamla" översättningen till "Military" eftersom idén till fälttävlan började inom det militära.

Det var lite kuriosa, men eventing är väl det ord du mest är ute efter.

Eventing. 1-day, 2-day, 3-day eventing beroende pa hur manga dagar.
Kan aven kallas for Horse Trials, men det anvands mest for lokala tavlingar, tavlar man nationellt specifierar man hur manga dagar man ska ut.
Cross country ar terranghoppning.
Distans ar Roads and Tracks.

Min tränare sa Military riding men jag vet inte om det är så nu.

På tyska heter ft military, även i Belgien och Holland heter det military. I England heter det 3-day eventing eller eventing som det nya formatet är nu.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
13
· Visningar
697
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur