kolblakkur
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testa i fb-gruppen "Vilken växt". Där får man svar på det mesta om växter !En vän till mig hade en SÅ fin växt hemma, tyvärr visste hon inte vad den hette. Något som vet vad den heter och kanske till och med var jag kan hitta den?
Jag tycker den påminner om Paradisträd utifrån bladen, du kan inte ta ett blad eller ett skott och plantera?En vän till mig hade en SÅ fin växt hemma, tyvärr visste hon inte vad den hette. Något som vet vad den heter och kanske till och med var jag kan hitta den?
Men blommorna på paradisträd ser helt annorlunda ut.Jag tycker den påminner om Paradisträd utifrån bladen, du kan inte ta ett blad eller ett skott och plantera?
Jag har sett olika varianter när jag googlat, fast ingen tvåfärgad.Men blommorna på paradisträd ser helt annorlunda ut.
Mysteriet tätnar...
Är det jag som ser heltokigt? Jag tycker det ser ut som en småbladig suckulent, om det finns någon sådanEn vän till mig hade en SÅ fin växt hemma, tyvärr visste hon inte vad den hette. Något som vet vad den heter och kanske till och med var jag kan hitta den?
Ja nog ser den ut som en suckulent alltid.Är det jag som ser heltokigt? Jag tycker det ser ut som en småbladig suckulent, om det finns någon sådan
Ah, tyckte på de bilder jag såg på de föreslagna arterna, att de inte var suckulenter. Men jag såg troligtvis fel dåJa nog ser den ut som en suckulent alltid.
Men vilken? Det är ett stort släkte.
Jaaaa, där är den ju! Nu ska jag bara hitta en butik som säljer...Googlade lite snabbt och den liknar Portulaca oleracea, Portlak på svenska. Finns i alla möjliga varianter men fann denna bild:
Visa bifogad fil 24861
https://www.nelsongarden.se/swe/sek/p/kryddor_130/portlak-tradgards-_90983Jaaaa, där är den ju! Nu ska jag bara hitta en butik som säljer...
Det är den man odlar för att äta. Är väl inte samma sort? (men rekommenderas också, god)
Men där är ju inga blommor? Och verkar vara något som ska vara utomhus?
Det står ju gul, så antog att det blir blommor. Vet inte hur många portlak det annars kan finnas? Man kunde äta den också! Blev hursomhelst sugen på att testa., den jag hittade var både söt och ätbarMen där är ju inga blommor? Och verkar vara något som ska vara utomhus?
Men där är ju inga blommor? Och verkar vara något som ska vara utomhus?
Finns hur många som helst...Är det jag som ser heltokigt? Jag tycker det ser ut som en småbladig suckulent, om det finns någon sådan
Jag vet, läs mitt kommande svar....Finns hur många som helst...