Vad heter lägsta utbildningsnivån för respektive disciplin?

Katrinero

Trådstartare
Undrar om någon kan svara mig på vad de lägsta utbildningsnivåerna heter för
western?
working equitation?
akademisk ridkonst?

(jämför c-tränarutbildning i hopp- & dressyr)

Om någon vet vad det heter så undrar jag också om någon kan tipsa om var jag hittar tränare i olika utbildningsgrad!

Tack på förhand!
 
Sv: Vad heter lägsta utbildningsnivån för respektive disciplin?

Inom Akademisk Ridkonst finns det riddare och väpnare, och så finns det en hel drös med folk som ändå undervisar i AR fastän de varken gjort riddar- eller väpnarprov.

Ta kontakt med den riddare vars filosofi tilltalar dig mest. Om inte han/hon bor nära dig kanske han/hon kan tipsa om tränare i dina trakter - antingen riddare eller väpnare.

Riddarna hittar du på det akademiska ridderskapets hemsida (googla).
 
Sv: Vad heter lägsta utbildningsnivån för respektive disciplin?

Finns inget sånt i western. Inget jag känner till i varje fall. Man får helt enkelt hälsa på tränare, prata med dem och se vem som verkar passa bäst.
 

Liknande trådar

Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 979
Senast: hoppeloppe
·
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 209
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar (Lägger tråden här eftersom den gäller flera olika grenar, moderatorn får gärna flytta om jag gjort fel.) Jag funderar på likheter...
Svar
10
· Visningar
5 107
Senast: Iaraphel
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 618
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp