Vad heter läder-bitarna på tyglarna?

VincentM

Trådstartare
Hej!

Jag undrar om någon vet vad de här grejorna på tyglarna heter och har de någon funktion? Eller är det någon slags prydnad?🤔 Har undrat det i alla år.

Bifogade filer

• IMG_0286.webp
    IMG_0286.webp
    171,4 KB · Visningar: 26
En relaterad fråga: Är det någon som lyckats hitta tyglar UTAN martingalstoppar? Jag hittar bara islandstyglar utan, och förvisso har jag islandshäst, men de tyglarna har också ofta snabbspännen att sätta i bettet och det vill jag helst inte ha, så letar vanliga tyglar utan martingalstopp - någon som vet om det ens finns?

En relaterad fråga: Är det någon som lyckats hitta tyglar UTAN martingalstoppar? Jag hittar bara islandstyglar utan, och förvisso har jag islandshäst, men de tyglarna har också ofta snabbspännen att sätta i bettet och det vill jag helst inte ha, så letar vanliga tyglar utan martingalstopp - någon som vet om det ens finns?
Ja. Jag har sett Karlslundtyglar i gummi med vanliga spännen utan stoppar - slut i lagret nästan jämt däremot 😄

Ja. Jag har sett Karlslundtyglar i gummi med vanliga spännen utan stoppar - slut i lagret nästan jämt däremot 😄

Och Denni

Edit: Jag inser att jag föreslog islandsmärken men kandartyglar borde vara utan med väl?

Senast ändrad:
Hej!

Jag undrar om någon vet vad de här grejorna på tyglarna heter och har de någon funktion? Eller är det någon slags prydnad?🤔 Har undrat det i alla år.
Jag har kvar mina, men inte för att jag någonsin använder martingal - däremot har jag reflexer på tyglarna vintertid som sitter stabilare med dem på, så att reflexerna inte åker fram till bettet/bak till handen.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
743
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 429
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Emmi
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår

Hästrelaterat