Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heter stoppar och hindrar bland annat att martingal från att åka fram till bettetHej!
Jag undrar om någon vet vad de här grejorna på tyglarna heter och har de någon funktion? Eller är det någon slags prydnad? Har undrat det i alla år.
Jaha! Tack för svaret! Jag har aldrig använt någon form av hjälptyglar så jag har inte behövt den funktionenHeter stoppar och hindrar bland annat att martingal från att åka fram till bettet
Jag klipper bort dem. Så fula.Jaha! Tack för svaret! Jag har aldrig använt någon form av hjälptyglar så jag har inte behövt den funktionen
Utvecklar lite; de har alltså en viktig funktion om man rider med tex martingal.Heter stoppar och hindrar bland annat att martingal från att åka fram till bettet
Ja. Jag har sett Karlslundtyglar i gummi med vanliga spännen utan stoppar - slut i lagret nästan jämt däremotEn relaterad fråga: Är det någon som lyckats hitta tyglar UTAN martingalstoppar? Jag hittar bara islandstyglar utan, och förvisso har jag islandshäst, men de tyglarna har också ofta snabbspännen att sätta i bettet och det vill jag helst inte ha, så letar vanliga tyglar utan martingalstopp - någon som vet om det ens finns?
En relaterad fråga: Är det någon som lyckats hitta tyglar UTAN martingalstoppar? Jag hittar bara islandstyglar utan, och förvisso har jag islandshäst, men de tyglarna har också ofta snabbspännen att sätta i bettet och det vill jag helst inte ha, så letar vanliga tyglar utan martingalstopp - någon som vet om det ens finns?
Ja. Jag har sett Karlslundtyglar i gummi med vanliga spännen utan stoppar - slut i lagret nästan jämt däremot
Jag har kvar mina, men inte för att jag någonsin använder martingal - däremot har jag reflexer på tyglarna vintertid som sitter stabilare med dem på, så att reflexerna inte åker fram till bettet/bak till handen.Hej!
Jag undrar om någon vet vad de här grejorna på tyglarna heter och har de någon funktion? Eller är det någon slags prydnad? Har undrat det i alla år.
Så länge det är vanliga spännen går det fint!Och Denni
Edit: Jag inser att jag föreslog islandsmärken men kandartyglar borde vara utan med väl?