Vad heter läder-bitarna på tyglarna?

VincentM

Trådstartare
Hej!

Jag undrar om någon vet vad de här grejorna på tyglarna heter och har de någon funktion? Eller är det någon slags prydnad?🤔 Har undrat det i alla år.

Bifogade filer

• IMG_0286.webp
    IMG_0286.webp
    171,4 KB · Visningar: 26
En relaterad fråga: Är det någon som lyckats hitta tyglar UTAN martingalstoppar? Jag hittar bara islandstyglar utan, och förvisso har jag islandshäst, men de tyglarna har också ofta snabbspännen att sätta i bettet och det vill jag helst inte ha, så letar vanliga tyglar utan martingalstopp - någon som vet om det ens finns?

En relaterad fråga: Är det någon som lyckats hitta tyglar UTAN martingalstoppar? Jag hittar bara islandstyglar utan, och förvisso har jag islandshäst, men de tyglarna har också ofta snabbspännen att sätta i bettet och det vill jag helst inte ha, så letar vanliga tyglar utan martingalstopp - någon som vet om det ens finns?
Ja. Jag har sett Karlslundtyglar i gummi med vanliga spännen utan stoppar - slut i lagret nästan jämt däremot 😄

Ja. Jag har sett Karlslundtyglar i gummi med vanliga spännen utan stoppar - slut i lagret nästan jämt däremot 😄

Och Denni

Edit: Jag inser att jag föreslog islandsmärken men kandartyglar borde vara utan med väl?

Senast ändrad:
Hej!

Jag undrar om någon vet vad de här grejorna på tyglarna heter och har de någon funktion? Eller är det någon slags prydnad?🤔 Har undrat det i alla år.
Jag har kvar mina, men inte för att jag någonsin använder martingal - däremot har jag reflexer på tyglarna vintertid som sitter stabilare med dem på, så att reflexerna inte åker fram till bettet/bak till handen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 271
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: Emmi
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar