Vad heter hingsten?

Beeboppe

Trådstartare
Jag försöker komma på vad en viss hingst heter och blir lite smått tokig av att inte komma på det.
Det är en skimmel, helt vit, hopphingst, inte svensk, ser lite ut som en ponny i utseendet men är en storhäst (har ett svagt minne av att den är runt 163 cm?). Går höga hoppklasser internationellt.
Är det någon som kan gissa sig till vilken hingst detta är av denna knapphändiga informationen?
 
Vad bra :D Nu borde han vara ganska vit, men jag kan inte komma ihåg att jag sett honom i de största klasserna på några år och minns mest när han var ganska mörk apelkastad grå med kritvit man :love:
 
Vad bra :D Nu borde han vara ganska vit, men jag kan inte komma ihåg att jag sett honom i de största klasserna på några år och minns mest när han var ganska mörk apelkastad grå med kritvit man :love:

Du har säkert rätt, det jag skrev är vad jag mindes från ca 3 år sedan så minnet kan ju svikta, hehe. Försökte iaf skriva vad jag kom ihåg, blev väldigt glad att det gick att gissa vilken hingst som menades nästan direkt ändå, haha. Googlade hans namn och kom in på trådar där du redan då hade skrivit om honom. :)
 
Som dressyravelsintresserad novis blir jag sällan impad av hopphästar eftersom jag oftast inte ser skillnad på en bra hopphäst och en riktigt bra hopphäst. Den här hingsten var dock alldeles wow i mina ögon. Nu ska jag titta på hoppfilmer resten av kvällen. :love:
 
Riktigt korkad fråga (:p) men men...
Med tanke på att han bara är 162 cm, och ser så extremt ponny-aktig ut, är han typ korsning BWP/KWPN/ZANG x Welsh/dylikt, eller är hans utseende bara en slump?

Mitt hjärta smälter som en brustablett när jag ser honom :love:
 
Såg honom i mars. Väldigt söt och verkar extremt lättsam men usch vad tråkig benställning fram. Hade en liten tanke på honom som reserv men den gick bort.
 
Såg honom i mars. Väldigt söt och verkar extremt lättsam men usch vad tråkig benställning fram. Hade en liten tanke på honom som reserv men den gick bort.
Hur var benen? Jag har också haft koll på honom, men aldrig sett honom live. Och de tar inga bra foton på honom framifrån.
 
Verkar iaf som Zangersheide gillar looken på just honom för det är bara han som ser ut så....:D

Alltså, när han var yngre och snyggt apelkastat grå på hoppbanorna minns jag frillan som söt. Men nu, som äldre och helvit och med lite extra volym i luggen håller jag med om att det inte ser riktigt klokt ut.
 
Riktigt korkad fråga (:p) men men...
Med tanke på att han bara är 162 cm, och ser så extremt ponny-aktig ut, är han typ korsning BWP/KWPN/ZANG x Welsh/dylikt, eller är hans utseende bara en slump?

Mitt hjärta smälter som en brustablett när jag ser honom :love:

Enligt Zangersheide är han 167 cm.....

Sen håller jag med om att det inte ser klokt ut med avklippt pannlugg :mad:
 

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 740
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 388
Senast: Nevermind
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 288
Senast: Jate Volim
·
Avel Ja, min ridskola har en helt fantastisk valack med just den stammen, som jag red idag. Min nya favorit bland ridskolehästarna :love...
2
Svar
29
· Visningar
2 366
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp