Vad heter drinken?

Daff

Trådstartare
Beställde en färgglad och söt drink på ett hotell för ett tag sedan. Fick en otroligt god, rosa drink med socker på glasets kanter.

Jag skulle vilja kunna göra drinken själv men har ingen aning vad den innehåller, tänkte att någon här kanske känner igen den.

Den var som sagt rosa, söt och hade ganska fyllig smak. Upplevde den inte som syrlig och tror inte att det var något bubbel i.

Jag beställde den i Sverige men bartendern var från New York.
PXL_20240928_172435984.MP.webp

Beställde en färgglad och söt drink på ett hotell för ett tag sedan. Fick en otroligt god, rosa drink med socker på glasets kanter.

Jag skulle vilja kunna göra drinken själv men har ingen aning vad den innehåller, tänkte att någon här kanske känner igen den.

Den var som sagt rosa, söt och hade ganska fyllig smak. Upplevde den inte som syrlig och tror inte att det var något bubbel i.

Jag beställde den i Sverige men bartendern var från New York.
Visa bifogad fil 156529
Variant på Cosmopolitan? Brukar dock inte vara så söt.

Strawberry daiquiri?

Det är ju svårt att gissa drinkar utan att ha någon aning om ingredienser, när det ofta är fullt av egna kompositioner i barerna. Fråga alltid om det är något du gillar extra mycket! :D

Jag borde verkligen ha frågat men tänkte inte på det då. Funderar om jag kan maila hotellet och be dem fråga bartendern? Tänker att hon även i efterhand borde iaf kunna gissa vad hon har haft i.

Tror inte på daiquiri eftersom jag inte kände någon lime men kanske kan vara någon variant?

Jag borde verkligen ha frågat men tänkte inte på det då. Funderar om jag kan maila hotellet och be dem fråga bartendern? Tänker att hon även i efterhand borde iaf kunna gissa vad hon har haft i.

Tror inte på daiquiri eftersom jag inte kände någon lime men kanske kan vara någon variant?
Tror det är lättare än att ha "röd vätska i ett glas" att gå på ^^

Det går alldeles utmärkt att göra. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 676
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 869
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama