vad heter det,och vart köper man dom?

Fibusen

Trådstartare
Sånna där man sätter på kakelplattorna??? Kakeldekorer?? Vill inte ha bara nån liten figur,utan vill att den ska täcka hela plattan,då vi har tänkt att spara kakelplattorna inne i duschhörnan,men på 90-talet så var det tydligen snyggt att sätta en bård med rosa/turkos randiga plattor... :cool:

Vill lappa över dom!!!! Tips om nån med snyggt mönster på är helt ok,bara det är en "bakgrund" som täcker hela plattan! Badrummet kommer bli i lantlig romanstisk stil med lite pärlspont på väggarna och mysiga krokar,gå i ljusbeige och cremevitt.

Sv: vad heter det,och vart köper man dom?

Lagerhaus har flera olika.

Annars kan man faktiskt ganska enkelt ta bort kaklet man inte vill ha och sätta upp nytt igen utan att behöva kakla om allt.

Ja,men då lär vi ta bort allt kakel,eftersom fuktspärren går åt skogen annars,och vi har varken ork eller lust att riva allt,på med fuktspärr m.m,sen upp igen...

Ska kika på lagerhaus,TACK! :D

När jag skaffade sånna till min förra lägenhet köpte jag på nätet från en färgaffär i kungsholmen.. vet inte om jag får länka här men googla kakeldekor + färgaffär så kommer den upp. Billigt och stort utbud!

Köp vanlig självhäftande plastfilm på hobbyvaruhus eller målerifirmor. Och klipp/skär i bitar så att de passar just dina mått. Kallas även dekorplast och finns i alla regnbågens färger inkl trä, sten, randigt och mönstrat mm beroende på vad man har för smak.

Jag har köpt helt vanligt vitt och satt upp på det bruna kaklet i köket. Köket blev så mycket ljusare och lugnare! Det har hållit i tre år!!! :love:

Har även satt frostad film på badrumsfönster och på en spegel (på ett skåp) för att få ljusreflektion men inte just spegelbilder. På spegeln skar jag filmen lite mindre och stansade lite utsirade hörnor. Ser jättearbetat ut! Och så enkelt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka