Vad heter denna färgen?

Skuggfaxe12

Trådstartare
Har alltid undrat över om alla katters färger heter samma. Eller om det är olika beroende på vilken färg det är.
Har själv två huskatter. Har funderat lite över vad deras färger heter. Någon som vet?

Wilma
y1profXsYFonAJD1YMkqTgK0ekZDlPxXMX9fE7Ly8IxHjv2AmIZwsB5SZitLMccJDblLPL3pfMcw94

Tilda

y1profXsYFonAJlwyzehhmpf7buO-cSwOUQBrUQ6l5IZp13AKbLngnQfqvNiy7iu1ffBcmmszdR1Wg

Sv: Vad heter denna färgen?

Nej alla färger heter förstås inte samma, då vore det ju oerhört att skilja dem åt. ;)

Dina kissar ser ut att vara blåsköldpadd och vit (den övre bilden) samt blå (den nedre bilden).

Nej alla färger heter förstås inte samma, då vore det ju oerhört att skilja dem åt. ;)

Dina kissar ser ut att vara blåsköldpadd och vit (den övre bilden) samt blå (den nedre bilden).

Nä det är klart :D Jag menade om olika raser har olika benämningar på sina färger.:D

Hörde av någon att min blå katt har spökmönster som försvinner med tiden. Någon annan som haft det på sin katt?

Jag skulle vilja säga att kissen på den nedre bilden är tabbymönstrad. Är dock inte helt säker. Men jag tippar på blåtabby.

Jag skulle vilja säga att kissen på den nedre bilden är tabbymönstrad. Är dock inte helt säker. Men jag tippar på blåtabby.

Nej, han är solid blå. Däremot med lite spökmönster som trådskrivaren själv säger. Det är inte ovanligt. Det ser ut som en ung katt på bilden, och ofta så växer spökmönstringen bort med åldern, men ibland inte.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama