Vad har ni på överkroppen?

Sv: Vad har ni på överkroppen?

Skjorta och kavaj såklart!
För mig finns det inga andra alternativ.

Skjorta och kavaj såklart!
För mig finns det inga andra alternativ.

Du tog orden ur munnen på mig... Är det kallt ute har jag dunväst när jag rider fram ska jag lägga till utöver det du skrev.

Har skjorta och kavaj, om det inte ösregnar då blir det jacka istället.

Antingen skjorta + kavaj;

8914947.jpg

10052258.jpg

http://www.pixbox.se/pic_show_id10044097.html
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_20/10050000-10059999/640x480/10051952.jpg

Eller skjorta + v-ringad långärmad tröja;

14975104.jpg

Och nu när det börjar bli kallare händer det att jag har skjorta + jacka, min Kingsland.

Så har jag fått lärt mig med:)

Jag har oftast kavaj, kan hända ibland att jag har på mig en svart v ringad tröja med vit skjorta in under.

Jag har alltid, alltid, skjorta och kavaj, red i endast skjorta en gång i sommras då det var tillåtet av överdommaren, pga. att det var uppåt 40 grader i solen. På framridningen brukar jag ha en dunväst över kavajen om det är kallt.

15775051.jpg

15785363.jpg

skjorta/kavaj - mer eller mindre alltid.

n648288162_115896_9111.jpg

Då jag endast tävlar lokalt just nu växlar jag mellan skjorta och kavaj, eller skjorta och min mörkgröna klubbjacka. men oftast har jag kavajen!

13276552.jpg

Skjorta och kavaj! Och säkerhetsväst vid hoppning!
Jag hatar säkerhetsvästen men jag skulle ändå inte hoppa utan den...

Vid mindre tävlingar, typ klubbtävlingar och lokala clear rounder har jag inte kavaj (förutom KM då) för det känns lite väl överdrivet tycker jag. Då får klubbjacka räcka!

Med säkerhetsvästen:
5-3.jpg

Utan säkerhetsvästen:
3-1.jpg

skjorta och kavaj förstås ;) om det spöregnar så har jag klubbjackan, jag vill ju inte förstöra kavajen :smirk: är det svinkallt så har jag jacka eller dunväst över när jag rider fram :)

Tävlar bara upp till lokalt, oftast blir det jacka eller klubbtröja. Säkerhetsvästen sitter inte så snyggt över kavajen direkt, men jag kan ha den under jackan och tröjan.

Kom ju på att jag inte lagt ut :p

Jacka

Skjorta+ tröja

Kavaj

Och i alldeles för stor kavaj:D

Mestadels kavaj och skjortbröst..:p Är det klubbtävling och jag är lat kan det bli klubbjacka :D

På lokal och neråt blir det klubbjacka och skjorta på vintern. På sommaren brukar jag ha kavajen, den är svalare :p

15821984.jpg

annars alltid kavaj + skjorta :D

15939240.jpg

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
644
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Finalerna i Folksam SM i hoppning hos Henriksdals RF i Sjöbo bjöd på spänning i massor och kamp in i kaklet. Carl Walter Fox tog hand om...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka