VAD har ni på händerna när ni kör/arbetar i stallet??

Sv: VAD har ni på händerna när ni kör/arbetar i stallet??

ja har ett par tunna ullhandskar o tumvantar ( stora) över....överlägset ....

Vad är det för typ av handskar du har över, såna här "termo/skidvantar"?

Jag har "vanliga" billiga skidhandskar, men tror inte att det är vad du har på händerna som är det som är viktigast egentligen. Jag har på min overall som jag köpt på Jula och senaste dagarna har jag fått ta av mig både mössa och vantar när jag pysslat i stallet för att inte svettas ihjäl. och då har vi haft ca -10grader :) Ps har även på vinterkängor från jula med dubbla ullsockor och ullsulor :)

Har ett par stora tummvantar från granng***en som jag får in ett par tunna vantar under, de går upp på halva underarmen så det inte läcker in kalluft.

Jag har gett mig på att beställa ett par dyra batteri-handskar i år. De förväntas komma i dag, sen återkommer jag och rapporterar. :D

Jag har samma typ av handskar som de som kappseglar Volvo Ocean Race. Ett par tvålagers Henry Loyd handskar med Gore-Tex som jag haft sen 2005 och seglade med Ericsson teamet. De har hållt fruktansvärt bra och jag vet inte vad jag skulle göra utan dem. De fungerar lika bra på hästryggen som på havet när det blir blött och kallt. Blir det ännu kallare drar jag på ett par trefingersvantar utan på dem av samma fabrikat.

Det svåra är bara att få tag i denna typ av handske. Vad jag förstått så tillverkades de speciellt för Volvo Ocean Race med kvalitetskrav som var högre än de som förekommer i handeln. Har märkt det även på andra teamkläder jag har. Har en fleecetröja med Gore-Tex som jag fick i samband med Havskappseglings VM 1990 som ser helt ny ut trots att den alltså är över tjugo år. Samma gäller för den SEB fleecetröja jag fick när jag seglade med team SEB 2002...

Liknande trådar

Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt...
2
Svar
35
· Visningar
3 295
Senast: Sar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 527
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka