Vad har ni för vagn när ni kör?

majapia

Trådstartare
Vad använder ni för vagnar när ni kör era hästar? Rockard, maratonvagn eller något annat...lägg gärna in bilder på era vagnar.....:idea:

Sv: Vad har ni för vagn när ni kör?

Själv anväder jag en maratonvagn..har tyvärr ingen bild på den för tillfälligt men jag ska ordna det.

Om du går in på tråden Tävlingsgrenar, o sen Körning, så finns det en massa där:idea:

Har en maratonvagn som vi använder mest och en TH-gigg som är till tävling (om vi nu kommer dit nån gång..)
Sen har vår körklubb en TH-träningsvagn som vi kör med när vi tränar dressyr i ridhuset.
Gracja006.jpg

Eftersom selen blec försenad har vi inte kommit igång att köra än, men hämtade hem nya vagnen i lördags (En dagstripp till Ystad och tillbaka....)

Vagnen ser ut såhär:
23263915.jpg

En rockard.

Såhär ser vi ut på vägarna. Dock brukar den bruna dra vagnen.
21182404.jpg

Kör med fösssingen.

Med vad:) Antagligen något som heter anorlunda här i Dalarna. Det är faktiskt rolig att höra alla dessa körord som skiljer sig så mycket beroende var man bor i landet

Det heter fössing. En vagn som man i första hand har i skogen. MeN vi har byggt på ett flak.

Det heter fössing. En vagn som man i första hand har i skogen. MeN vi har byggt på ett flak.

Jag hade ingen aning om att det hette så. Men jag förstår nu vad det är för vagn. Det är alltid kul att lära sig nytt :)

Eftersom selen blec försenad har vi inte kommit igång att köra än, men hämtade hem nya vagnen i lördags (En dagstripp till Ystad och tillbaka....)

Vagnen ser ut såhär:
23263915.jpg

Snygg!! Det var du som köpte den på hästnet...;) Kul, hoppas att du kommer att trivas i den, själv har jag också köpt mig en ny maratonvagn som jag har kört med fyra ggr men nu går jag på kryckor :devil: trampade snett så nu kan jag inte köra på ett tag...:cry: Ska lägga in en bild på min nya vagn här snart så får ni se den. :banana:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
625
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Lavinia
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 609
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka