"vad har ni för stövlar" tråden

M

Mimmsan_93

Vad har ni för skor/stövlar när ni hoppar?? Skulle vara kul att se bilder och Få veta vad NI använder för skor/stövlar! själv använder jag de klassiska Carlskrona riders stövlarna De är oslagbara! :bump:
131034.jpg

Sv: "vad har ni för stövlar" tråden

har ingen bild...
men jag använder Cavallo, måttbest. med dragkedja och snörning.
underbara! :bow:

jag tävlar inte så mycket hoppning. å när jag gör det är det på klubbnivå. men då har jag ett par läderskor och ett par läderchaps till, så det ser ut som stövlar om ni fattar:D

neferra skrev:
har ingen bild...
men jag använder Cavallo, måttbest. med dragkedja och snörning.
underbara! :bow:
Vad kostade stövlarna?? ;)

jag brukar ha mountain horse-kängor och shortchaps. har dock ett par nya cavallo åxå, men de hoppar jag inte i än :crazy:

Menar du till tävling eller hemma?
Jag har oftast jodpusch (mountin horse, stålhetta) och ett par chaps i läger/ skinn. Även när jag tävlar, men ajg jobbar på att köpa ett patr läder med dragkedja och snörning... :bump:

ja har jodphurs me gaiters... från hööks...ser ut som stövlar tesammans o e godkända för hopptävlan....

har mina vanliga skor och chaps när jag tävlar.. budget varianten för mej som inte har råd med stövlar och dessutom har svårt att hitta stövlar som passar :angel:

Jag har Königs läderstövlar, köpta tidigt 90-tal för strax under 3000:-

Jag har mina Petrie specialgjorda..

Jag har ett par Sarm Hippique stövlar, dragkedja och snörning. Har tyvärr ingen bild. Kostade runt 4500:-

Jag har ett par Roberto Porecca, kalvskinn m snörning o dragkedja..
Eller Victor Brutes jodphurs m Mausch Leggings eller Jacson chaps.

Har ett par Graninge åxå och mina gamla läderstövlar från EquiComfort. men de används ej...

tävlar gör jag i jodphurs och chaps. Tränar också oftast i dom, annars blir det jodphurs med stålhätta eller ett par graningestövlar. Tanken är väl att jag ska skaffa mig ett par ridstövlar senare, men det får bli när jag har råd (vilket jag inte har nu).

Tävlar/tränar oftast i Ariat-skor m. shortchaps av samma märke. Har även ett par Hawkins läderridstövlar som jag gillar och ett par Sarm Hippique som jag inte gillar, så de ska säljas.

Har Cavallodressyrmodell och Cavallo hopp.Tror dom heter typ 2000.

Jag har ett par Jacson jodphurs och Sergio Grasso chaps i kalvskinn :love:

sen får jag mitt stipendium (mitt andra förresten :p) i oktober på 3000 kr och då ska jag köpa ett par stövlar!

Har ett par Sarm Hippique som mest står och samlar damm. Använder oftast mina Dyon-chaps med jodpush till. Mycket bekvämare än stövlarna! :)

har ett par könige bästa stövlar jag provat (och kommit i) har haft mountain horse med dragkjedja innan men dom gick sönder två gånger sen orka jag itne laga dom mer

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 987
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 390
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2