Vad har ni för senskydd?

stjarnfrugt

Trådstartare
Jag är ute efter två par senskydd i plast. Ett par som är välventilerade som jag kan ha i sommar när det är varmt, och ett par som jag kan ha vid hoppning/uteritt året runt.

Jag har fått sälja tre par pga dålig passform/fel stl. Jag har en nätt SWB-dam som ligger någonstans mellan cob och full i storlek.
Så vad har ni för skydd? Jag söker plastskydd som inte är dyrare än 300 kr helst.

Sv: Vad har ni för senskydd?

Har en swbvalack som också ligger mellan cob och full, cob blir lite litet och full lite stort, han har jag catagoskydd på i storlek cob, passar han perfekt. Ska dock köpa nya nu. Hade en par Br jos lansink till han förut då hade han full och dom satt perfekt. Vet inte vad catagoskydden kostar nu, tror dom har blivit billigare, annars finns de många begagnad i bra skick :) Kan verkligen rekomendera dom, hade ett par till min ponny som hon hade i flera år och de fanns knappt ett märke i dom :)

Vilken modell av Catago var det? Jag hade ett par Catago Sport senskydd i stl full som jag sålde då de var för långa, men kanske kan hon ha dem i cob...

catago skydden är ganska normala i storlekarna, påminner mycket i storlek och passform som eskadron.

jag har ett par totti skydd, de är kortare än catago och helt enkelt mindre i storleken. mina hittade jag i en outlet butik och har aldrig sett märket ngn annanstans tyvärr. men de hade nog passat smäkrare hästar med fullblods aktiga ben. mitt halvblods catago skydd passar utmärkt och totti skydden är lite lite för små.

Liknande trådar

Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: Liten
·
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: LuckyMe
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 792
Senast: Liten
·
9
Utrustning Min valack har pga tidigare skada ett stort behov av mycket bra stöd på frambenen. Han har ett konstaterat mycket hårt islag för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 930
Senast: quigley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23