Kloka bukefalister - hjälp

Sv: Kloka bukefalister - hjälp

Försök att inte ta det personligt, men jag tycker det är lite roligt att det är så lätt att få en diagnos om vad min häst och även andras hästar kan och bör göra eller inte göra.

Man förutsätter att jag/andra är någon form av hästplågare och endast tänker kortsiktigt. Jag är visseligen ingen expert och har mycket kvar att lära men något gör jag ju rätt eftersom denna nu av några ovan utdömda hopphäst faktiskt fungerar och dessutom bara har haft 1 mindre skada (för flera år sedan, skedde i hagen) på 9 säsonger som tävlingshäst vilket jag tycker jag är ett hyffsat facit.

Jag vill få hjälp med att hitta ett par superlindor, men som många sagt tidiagre så tror de inte på lösningen utan har gett mig några alternativ som jag får kika på.

Men du är inte ensam om uttalandet och jag dömer inte dig utan miljön som vi alla är med och skapar här på bukefalos.

Vänner ?

Jag skulle rekommendera att strunta i lindorna och satsa på ett par P C skydd istället! Dessa ger mycket bra stöd och skydd för benet och sitter perfekt på plats. De är dessutom rätt tjocka och stadiga i materialet och skyddar garanterat bättre mot slag än vad ett par lindor kan göra.

P C har även ett överdrag i vattentätt material man kan använda sig av för att täcka skydden med vid dåligt väder.

Att jämnföra dessa med något billigt skit från hööks är att jämnföra en cykel med en bil.

Enda nackdelen med skydden är väl att det är ett helsike med alla kardborreband, men när de väl är på plats så sitter de där de sitter!

Jo jag har fått tag på två olika modeller, elite och något annat tror jag de hette som jag får i morgon för att prova. tanken är ju just att de ska sitta där de sitter :D. Jag tar gärna ett helsike bara de är bra ;).

Jag får återkomma efter test...

Försök att inte ta det personligt, men jag tycker det är lite roligt att det är så lätt att få en diagnos om vad min häst och även andras hästar kan och bör göra eller inte göra.

Man förutsätter att jag/andra är någon form av hästplågare och endast tänker kortsiktigt. Jag är visseligen ingen expert och har mycket kvar att lära men något gör jag ju rätt eftersom denna nu av några ovan utdömda hopphäst faktiskt fungerar och dessutom bara har haft 1 mindre skada (för flera år sedan, skedde i hagen) på 9 säsonger som tävlingshäst vilket jag tycker jag är ett hyffsat facit.

Jag vill få hjälp med att hitta ett par superlindor, men som många sagt tidiagre så tror de inte på lösningen utan har gett mig några alternativ som jag får kika på.

Men du är inte ensam om uttalandet och jag dömer inte dig utan miljön som vi alla är med och skapar här på bukefalos.

Vänner ?

Jag skulle nog fråga hovslagaren om ett par iktigt tjocka sulor med silicon och sen tycker jaga tt EquiFit lindorna är jätte bra men då jag tycket dom va lite tjocka att ha under skydden klippte jag av mina lite och satte veredus skydden över, funkar jätte jätte bra på min polle som har haft tre senskador ios för ganska många år sedan men idag går hon 140 145 klockrent. :) lycka till och hipas att du hittar något som du tycker funkar

Min förra fälttävlandshäst som gick cci* hade jag efter vet inrådan Eskadrons "western" skydd. De som sitter runt kotan. De är gjorda för att stödja vid bla slidestop och spin mm. De har tre spännen på frambensskydden och fyra på bakbensskydden. De sitter på samma plats som jag spände dem efter 4 km i terängen med två vattenhinder.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka