Vad har ni för planer för era 03:or?

D

Dizan

Skulle va kul & höra lite vad ni har för planer för era 03:or hur ni tränar osv....

Själv är jag bara ute & motionskör när det finns tid just nu - inne i en växtperiod (ganska sen & stor). Först tänkte jag sätta igång henne ordentligt & försöka kvala i april/maj, men har nog ändrat mig lite....

Får bli att vi kör på såhär med motion när det funkar & sikta på kval i augusti-september istället - då har hon fått gott om tid på sig + att man inte behöver pressa henne i en 16-17 tid de första loppen...

Skulle vara lite kul & höra hur ni har lagt upp det hos er. Vet att det finns en hel skräll med 2-åringar som redan varit ut & visat upp sig, men alla är ju så himla olika...

Sv: Vad har ni för planer för era 03:or?

Min kille är rejält stor.... 165cm över havet...
Han knallar på i skogen och vet inte riktigt vad han ska göra med sin stooora kropp.
Har inte riktigt haft någon plan för honom. Är nöjd med att han klarade premie så bra, sen får vi se vad det kan bli av honom.

Har två st född-03. Den ena ligger lite efter så han går mest motion men ska börja intervalla om ett par veckor och den andra har kvalat och ska förhoppningsvis komma till start till våren:crazy:

Jag hoppas kvala min under mars-april-maj någonstans. Han är väldigt stor men nu fungerar han fint efter perioder av växtvärk (tyvärr blev det inget premie för hans del).

Jag har rätt höga krav på mitt ungsto.Hon har ett blod jag har efterlängtat länge,och om hon inte visar sig hålla måttet kommer hon gå till avel redan -06.Kapacitet har hon redan visat.Men det är ju mycket mer som ska stämma.Målsättningen är att hon ska duga i STClopp,och drömmen så klart att få henne med i någon klassisk final.

Lines skrev:
Jag har rätt höga krav på mitt ungsto.Hon har ett blod jag har efterlängtat länge,och om hon inte visar sig hålla måttet kommer hon gå till avel redan -06.Kapacitet har hon redan visat.Men det är ju mycket mer som ska stämma.Målsättningen är att hon ska duga i STClopp,och drömmen så klart att få henne med i någon klassisk final.

:eek: ........ska hon bara få några månader på sig att visa vad hon kan !!!???. Inte tänker du betäcka redan nästa år om hon inte vinner sina första starter i karriären (men det gör hon ju så det blir nog inget bekymmer ;) )
Vi följer er med spänning :d

Lines skrev:

Önskar jag kunde säga detsamma om min hingst, men vissa dagar tjäns det som en kriterievinnare (nä, han är inte anmäld, men vissa dagar önskar man det) och vissa dagar är han av på mitten, så jag försöker hålla mina förväntningar låga, ännu så länge :p

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 324
Senast: Soapbubble
·
Träning Hej, Håller på att fundera på hur man ska lägga upp 2020 för min unghäst född -16. Och vill jättegärna höra hur andra tänker och vilka...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: ygenda
·
Trav Hur seriöst anser ni att det är nuförtiden? Jag hade som dröm i yngre dagar att få köra lopp. Mitt första sommarjobb var i ett travstall...
Svar
15
· Visningar
3 054
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30