Vad har ni för pannband?

feel

Trådstartare
Måste skaffa ett nytt pannband till ena tränset... men har totalt idétorka och hänger inte med i modesvängarna. Behöver inspiration, vad har ni för pannband?

Sv: Vad har ni för pannband?

Hänger nog inte heller med i modet men jag gillar pannband med pärlor, detta är min favorit som jag använder nu, skulle dock velat att det var svängt ist för rakt.

CIMG2986.jpg

Jag kör på bling, bryr mig inte om det är inne eller ute, jag tycker det är jättefint!

Provade ett pärlpannband på min häst och det är nog det fulaste jag sett, han såg ut som en transa som klätt ut sig till Jackie Kennedy. :p

Här är en bild på några av mina pannband:

9ebc1497.jpg

1. Döbert dia 1 schmal
2. Tvåradigt swarovski för rundsytt från Skara Hästsport
3. Egen design, 1 rad 7 mm swarovski
4. 4 rader swarovski peach från Charlies
5. Döbert, vet ej vad modellen heter men det är guldfärgade swarovskistenar

Kan verkligen rekommendera Döberts pannband! De syr nämligen fast kristallerna! Lädret är också jättefint. :)

Tycker ju att pärlor är snyggt, men misstänker att min Lusitano med lite konvex skalle också kommer se ut som en transa :p

Har två OS svängda med bling, så tänkte variera mig lite. Men bling är ju iofs alltid snyggt...

Ja pärlor gör sig bäst på små söta ston eller extremt feminina valacker. Typ araber... :p

Mässingklinker tycker jag kan vara fint, men då bör det helst vara mässingspänne också annars blir det lätt lite rörigt.

Vad med bling i annan färg? Tex mörkgrått om du har svart läder? Ger en liten extra touch utan att det blir "OJ vad det glittrar".

knapplån

Några av mina pannband, har inte så jättebra bilder

guld och moccafärgade stenar

1gjept.jpg

blandat stenar och pärlor

34nlbg2.jpg

blandat guld och "bruna" stenar.

Senast ändrad:

Såg att Schockemöhle har ett svängt pannband med rökfärgad klinkers, det borde kanske funka till skimmel som variation till blinget.

Har faktiskt funderat på något lite "rasinspirerat", men alla tror att han är typ svensk ridponny så det blir lite galet iaf haha.

*KL*

Jag har en hel hink med olika pannband :o
Men dessa är mina favoriter

389312_233933713376522_1892880877_n.jpg

294135_121302984639596_668285310_n.jpg

412048_223270791109481_1007004094_o.jpg

282788_248293228607237_1720833511_n.jpg

Det andra och fjärde är Globus och det tredje är ett Claridge House.

Jag vet inte, tränsen hänger i stallet. Skall kolla imorgon om jag kommer ihåg det :) Det mittersta pannpandet kan man köpa lite överallt här i Sverige, det har varit vanligt i många år. Det översta köpte jag på en mässa, tror att det var en svensk försäljare, annars var det en dansk.

Det mittersta är väl Glen Gordon, finns på nätet och lite överallt? Har flera kompisar som har dem så det är jag rätt säker på:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag behöver ett pannband med knäppen som man kan fästa en löstagbar käkrem i, frågan är bara vilka som är bäst?! Flera märken...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Elendil
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Jag behöver hitta ett nytt klösträd, och behöver lite inspiration. Min herre är en bekväm, markbunden slöfock på 7,6 kg. Under sina 15...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: MJLee
·
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama