Vad har ni för kundkort/medlemskort till butiker?

Rosett

Trådstartare
Vilka butiker/kedjor och vad ger de för fördelar? Rabatter?
Kommer ni ihåg att ta med kortet? :meh:

Jag har:
COOP
ICA (handlar sällan där så glömmer alltid ha med kortet)
Apotek Hjärtat (glömmer ofta att ta med men det räcker att säga personnumret isf :up: )
Hemtex (använder det typ aldrig, känns för dyrt att handla där)

hmmm...har nog inga fler :confused:

The Bodyshop (såklart! :D )
Lindex
Åhléns
Ica
Clas Ohlsson ( :p)
Apotek Hjärtat
Kronans Apotek
MQ (tror jag?)
DinSko/Skopunkten (typ samma)
Guldfynd

Säkert fler :D
Tar alltid på personnummer.
TBS är de bästa! Så mycket medlemsförmåner, kundklubbskvällar, rabatter, hög bonus o.s.v. :love:

TBS är de bästa! Så mycket medlemsförmåner, kundklubbskvällar, rabatter, hög bonus o.s.v. :love:
Är inte de rätt dyra? Har varit in där 1-2 ggr bara så minns inte priserna riktigt... De kanske har höga priser just för att kunna finansiera medlemsförmåner, rabatter osv... :) :p

The Body Shop - Stor favorit, det känns som man får rabatter och förmåner hela tiden :love:
Coop - Säkert jättebra för storhandlare, men jag handlar inte tillräckligt för att det ska ge mig så mycket.

Sedan kommer jag inte på några fler jag har :angel: Jag föredrar när man kan ta allting på personnumret så man slipper ha med sig stora plånboken överallt.

Eftersom TBS inte har något jag köper mer än vart tredje år skulle det vara rätt meningslöst med kort...;)

Nä, de jag har är Coop, Granngården och Apoteket Kronan. Övriga ställen handlar jag så sällan på att det inte är värt besväret.
Stämpelkort har jag på några ställen däremot. Plus ett par bensinkort.
Jag är nog ingen storshoppare.....

@Linda8142 - allt är relativt. Klart det finns billigare märken o.s.v. men jag skulle vilja säga att de är prisvärda, för det mesta får man vad man betalar för + att jag gillar deras värderingar och jobbet de gör mot djurförsök, orättvisor och utsatthet t.ex. :)
Jag handlar aldrig för fullt pris där (just p.g.a att jag är medlem :p ) i princip så nej, jag skulle inte säga att det är speciellt dyrt, egentligen.
Jag gillar när det kommer nya produkter, ogillar dock när gamla favoriter försvinner...

ICA
DjurMagazinet
Granngården
Apotek Hjärtat
Clas Ohlson

Det enda kort jag oftast alltid kommer ihåg att ta med är ICA, de andra får jag ta på personnumret....

Jag funderar på att skaffa Hemköpkort, man kan tydligen bli bonuskund utan kort! Smidigt ju! :up: Tror man samlar bonus med sitt bankkort då, har inte läst så noga.

Ah! Hemköp har jag också ja (och Willys+ praktiskt när de har tokbilligt lösgodis för medlemmar...:angel: )! Funkar fint med personnummer på båda.
De flesta har kommit ifrån det där med kort tror jag.

ICA
Coop
Alewalds
Naturkompaniet
MQ
Åhlens

dock har jag bara plastkort till de två förstnämnda. ICA är väl dock det enda som jag verkligen får mycket rabatter och bonuscheckar från, bor granne med stället så handlar typ all mat där.

Ica
Coop
CG
Willys
Ikea family
Granngården
Kapp Ahl

Gillar alla rabatter man får bara man drar korten på mataffärerna.
Ikea family är bra för att man ger några ören till välgörenhet varje gång det dras och så får man billigare i restaurangen då och då.
De två sista används mer sällan numera.

Jag har kort på flera ställen men dom har laggt in det på mitt betalkort så jag behöver alldrig ha något annat än Coop kortet med mig !

Just ja, Ikea Family har jag också men använder det max en gång per år då jag sällan är på IKEA. Brukar beställa från dem på nätet och då finns mitt Family-kortnummer redan inlagt.

ICA-kortet samlade jag poäng med förut och fick Buffé (tidningen) men nu kommer det inte ens några månadsbesked därifrån längre. De har nog gett upp mig som kund. Haha!! :angel:

Ikea family är bra för att man ger några ören till välgörenhet varje gång det dras och så får man billigare i restaurangen då och då.
Det kan man göra med COOP-kortet också. :up: "Bistånd på köpet" kallas det där och man rundar av uppåt varje köp, t.ex handlar man för 58,60 så dras det 59 kr och man ger 40 öre till bistånd. Om summan blir på jämn krona så rundas det uppåt till nästa hel krona. :)

Det kan man göra med COOP-kortet också. :up: "Bistånd på köpet" kallas det där och man rundar av uppåt varje köp, t.ex handlar man för 58,60 så dras det 59 kr och man ger 40 öre till bistånd. Om summan blir på jämn krona så rundas det uppåt till nästa hel krona. :)
Fast det funkar väl bara om man betalar med coopkortet?

Willys - och jag älskar att det finns inlagt på mitt kreditkort så jag slipper två kort.
IKEA Family
Apotek Hjärtat (används sällan)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka