Vad har ni för benskydd?

F

Friida_

Hej,Vad har ni för benskydd i terrängen?(bilder är ett Plus)

Undrar även om ni har tips på benskydd till 'min' ponny?
Har provat ett par NEW skydd i storlek S och dom passade bra på honom.
Men jag vill först ut och göra några starter till innan jag köper det.
Så har ni något ni kan rekomendera så länge så skriv gärna det:)

Sv: Vad har ni för benskydd?

Jag har NEW lightweight, är jättenöjd

(känns som om man har svarat på den frågan förut :angel: prova sökfunktionen)

Ok ;)
Fast det jag undrade mest
vad för benskydd du (och alla andra såklart)rekomenderar för ett lagom pris.... ( :angel: )

Senast ändrad av en moderator:

Jaså, men då kunde du ju ha skrivit det :D
Jag tycker att mina var ganska lagom pris ändå, med tanke på att de iaf hittills är som nya efter 3 säsonger.
De gick på typ 700 för fram och 750 för bak.

Jaså, men då kunde du ju ha skrivit det :D
Jag tycker att mina var ganska lagom pris ändå, med tanke på att de iaf hittills är som nya efter 3 säsonger.
De gick på typ 700 för fram och 750 för bak.

Okej dom jag kollade på kostade ca 900 kr:o
Men då blir det nog ändå ett par NEW skydd

Tänkte bara höra vart man kan få tag på såna skydd? Finns det på hööks?:)

nu har jag visserligen lagt fälttävlan på hyllan tills vidare, men när jag red och tävlade som mest så hade jag;

new lightweight runtom
samt
professional choise boots fram

allt det där var dyra kvalitetsgrejer men helt klart värda pengarna!

dock hittade jag aldrig några riktigt bra boots till bakbenen. jag fick istället köpa nya globusboots efter varje tävling/träning :p

Okej.

Till alla:Tycker ni att man ska köpa beganade new skydd runt om för 500 kr?
Använda ca 5 gångr.
Isf så så klipper jag till på det. :)

Jag ska beställa Lightweight-skydden direkt för England (mycket billigare) men måste ju veta storleken. Finns det någon storlekstabell för NEW-skydden någonstans? Jag har inte hittat någon :mad:

Jag ska beställa Lightweight-skydden direkt för England (mycket billigare) men måste ju veta storleken. Finns det någon storlekstabell för NEW-skydden någonstans? Jag har inte hittat någon :mad:
*kl*
Vad kostar dom där?
Och varifrån ska du beställa?

Länk

De kostar £35.46 för framskydd och £38.26 för bakskydd. Sen plus frakt då på typ 9 pund eller vad det var.

Du hade provat S på din ponny och de passade. Hur stora ben har din ponny? Eller rättare skrivet, hur höga och breda är skydden ;)

Nej, de kostar 35,46 resp.44,59 inkl VAT, se länken, + frakt 15,89 summa 111.07=1516,63 vilket borde vara mycket dyrare än att köpa dem i Sverige....:eek:

Nej, de kostar 35,46 resp.44,59 inkl VAT, se länken, + frakt 15,89 summa 111.07=1516,63 vilket borde vara mycket dyrare än att köpa dem i Sverige....:eek:

Du tittar nog på fel skydd. 44,59 är priset för AiroFlow front-skydden.

"Leightweight Competition Boot - Front
Price: £30.18 / $57.34 £35.46 / $67.37 Including VAT at 17.5%"

"Leightweight Competition Boot - Hind
Price: £32.56 / $61.86 £38.26 / $72.69 Including VAT at 17.5%"

"Due to the weight of Show Jumping Equipment incl. FEI Cups & tracking and Yard & Field Equipment, the first 20kg will be charged at £9.05 + VAT and £0.27 + VAT for each additional Kg."
Alltså frakt på 9,05 + VAT. VAT är väl 17,5% också där vilket torde ge en frakt på 10,6 pund.
Det skulle sammanlagt för fyra skydd och frakt då kosta 84,32 pund. Pundet står väl i cirkus 14 SEK så det ger en kostnad i SEK på 1180,48.
Och det är mycket billigare än i Sverige.

Ja, jag tog för givet att det var de du vill ha! Men frakten har affären räknat ut själva så den lär nog bli på den summa jag skrev. Om du "låtsas" shoppar och lägger skydden i korgen och går till kassan så får du reda på exakt vad frakten går på. Det var så jag gjorde.

Ja, jag tog för givet att det var de du vill ha! Men frakten har affären räknat ut själva så den lär nog bli på den summa jag skrev. Om du "låtsas" shoppar och lägger skydden i korgen och går till kassan så får du reda på exakt vad frakten går på. Det var så jag gjorde.

Öh, varför ta för givet att jag ska ha andra skydd än jag skrivit? Citerar mig själv från tråden:
"Jag ska beställa Lightweight-skydden direkt för England (mycket billigare) men måste ju veta storleken."

Kostnaden blir med shipping 92,39 pund vilket blir 1293,46 SEK, vilket fortfarande är långt mycket billigare än att beställa inom Sverige. (Där vill jag minnas lägsta priset jag hittat är på cirkus 1700 kronor utan frakten inräknad.)

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
690
Senast: Åsa A
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka