Vad har ni fått för inneboende så här efter sommaren?

M

mizz

Konstig fråga, men jag har fått ett högst irriterande inneboende som jag omöjligen kan bli av med, trots att det eg inte ska vara några problem, generellt sett. Men hur jag än smyger, väntar etc så är h*n inelligentare än mig, känns det som iaf.

Vad pratar jag om? Jo, ngt så simpelt som en fluga.
Inga problem säger ni, jo tjena, det kan jag tala om för att det är. I ca 1½ vecka har vi försökt. Laddat varje rum med en flugsmälla, väntat och bidat vår tid, ovs men det hjälper inte. Flugan (borde faktiskt vid det här laget döpas känner jag) "anfaller" mkt sällan fler än två ggr, vistas sällan i samma rum, irriteras vid middagen då man ogärna viftar med flugsmällaren. Idéerna är slut, jag vet inte hur jag ska bli av med henom.

Finns det intelligenstest utarbetade på flugor? Om inte får vi göra ett sådant, hjälp mig, hur bör det utformas? Sen vet jag om jag ska lägga ned med en gång, denna hjärnornas kamp börjar bli smått löjlig. Att en fluga ska kunna gäcka oss så. Ok, om h*n levde för sig själv sådär i utkanten. Men det är djupdykningarna, kränkningarna på mitt revir som är jobbigast. Vad :devil: har h*n in i örat på mig att göra? Ngt h*n vill delge mig eller.

Och till sist hur länge lever en fluga? *skrattar bäst som skrattar sist*

HJÄÄÄÄÄLP// från en desperat hyresvärd och nej inga kontrakt är skrivna

Sv: Vad har ni fått för inneboende så här efter sommaren?

:rofl: good luck!
tyvärr har jag hört att de lever minst ett år, och har du dessutom fått en genmanipulerad tok-intelligent flugjäkel på halsen, så lär den ge dej f-n ett tag! :angel:

:rofl: :rofl:
det låter som en himla smart liten fluga :rofl:
Och ja, jag håller med om att du borde döpa den lille rackarn för det verkar som h*n kommit för att stanna :angel:

Igår satt den bland sonens kaktussamling och gjorde en fältstudie av oss när vi åt middag.
Mellan taggarna!
Länge satt vi där och försökte stirra ut den andre, flugan och jag, till slut fick jag nog och vifta bort den. Flugan vann......igen. Gubben var färdig och drämma till den, men sonen tjöt i högan sky----mina kaktusar.
Nu kan jag höra den glatt surra runt i rummet brevid. Det blir till att ta ännu en kopp kaffe och hoppas det stillar morgonhumöret.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka