Vad har min häst brist på??..

T

tilia

Finns det ngn som vet varför hästen äter sin egen skit i hagen?,det sägs att den då ska ha ngn brist på ngt,MEN VAD?.

Sv: Vad har min häst brist på??..

Hästar kan äta sin träck för att tillgodogöra sig proteinet som bildas av grovtarmsbakterierna.

Men det kan ju oxå vara så att din häst hittade ett havre korn? HH

*Knapplån*
Inget "farligt" alltså? Man bör inte komplettera foderstaten med något?

*Knapplån*
Inget "farligt" alltså? Man bör inte komplettera foderstaten med något?

Du ska helst ta en analys på ditt grovfoder. Har själv häst som gnager och slickar i sig jord och hon får saltsten mineraler bra hö kalk mm. Nu väntar jag på min analys så får vi se vad som fattas.

Vi har analyserat och foderstaten skall vara komplett.... Men har ändå sett att de gnager lite på det frusna bajset i hagarna nu de senaste veckorna...

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
449
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka