Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

K

Kimz0r

Valpens kexpåse luktade så gott, så jag var ju bara tvungen att smaka lite. ;) Kexet är några centimeter långt, en centimeter brett och gult (se bild). Det smakade tydligt kex, med en viss bismak av salt. Inte något man sitter och småknaprar på framför TV:n en lördag kväll, men helt äckligt var det ju inte.

Någon som känner igen kexet? Vad är det nu som jag har stoppat i mig? Hjärnsubstans? Kadavermjöl? Hundtestiklar?

kex.jpg
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

:rofl: :rofl: :rofl:

Skrattar så jag tappar andan. phu!!!

Kolla om det finns någon innehållsförteckning. Men jag gissar på att du har ätit en massa äckelpäckel och konstigheter.:rofl:





Äh, det är nog mest kex och lite smak och annat nyttigt och mumsigt för småtroll.
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Finns ingen innehållsförteckning, köpte lite olika sorter i lösvikt. :)
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

ops!

Jaja shit happens, jag tror nog du överlever:D
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Jag smakar alltid på sånt som jag tänker ge till min hund. Jag vill veta vad jag tvingar hundstackarn att äta. Inte för att det har någon betydelse egentligen. Hundar äter ju ändå en massa skit som jag inte skulle drömma om att äta. Så det betyder nog bara att jag är en smula knäpp när jag tänker efter.
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Lite proteintillskott skadar inte :angel: Själv är jag uppvuxen på Royal canins bakade torrfoder (sånt där som ser ut som Falu rågrut och majsflingor). Blev väldigt besviken när vi gick över till såna där vanliga runda kulor, de var alldeles för starka :crazy: Har även provat katternas torrfoder, men det är också för starkt. Min hypokondriske storebror som var ännu mer i fodertunnan som liten blev nåågot nervös när galna kosjuke-hysterin var som värst. Men både jag och bror har hittills klarat oss från några centralnervösa störningar (eller??) :D
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Kanske tom. är ett vanligt kex med nån extra smak gjord av kött....Eller nåt som du inte vill höra talas om vad det är...
Själv har jag smakat hundchoklad (när jag var liten var det mums, nu är jag inte så imponerad) och en slags mjölklinser till gnagarna (smakar vit choklad så både jag och hundarna tycker det är gott....Obs, äter det inte dock, har bara smakat).
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Mjölklinser till gnagare åt jag också när jag var lite yngre! :D De var himla goda! :D Jag tror jag gillade dem mer än vad gnagarna (möss) gjorde. ;)
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Samma här...marsvinen tycker inte om men kaninen äääälskade det verkligen (och det gör hundarna med, tro mig :D).
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

*knapplån*

När jag va liten älskade jag alla de former av hundkex som såg någorlunda normala ut! :love:
Tex de där bruna, med kex runt om utom på ändarna.. såna där vanliga.. ja själva kexet va väldans gott, resten fick hunden!
Hundchoklad va också gottans..

Jag tror ingen har dött av att äta hundgodis :angel: ;)
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Eh.. hi hi.. när jag var liten så åt jag frolic tillsammans med vår schäfertik:rofl:
men jag är nog f*n inte värre än min sambo för han pillade tydligen i sig kattens blötmat!:eek: :D
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Jodå, en å annan frolic har slunkit ner här också :D Fast gränsen gör vid blötfoder, det skulle jag aldrig få för mig att äta :crazy:
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Eh.. hi hi.. när jag var liten så åt jag frolic tillsammans med vår schäfertik:rofl:
men jag är nog f*n inte värre än min sambo för han pillade tydligen i sig kattens blötmat!:eek: :D


Det har jag med, med våran gamla vovve vi hade när jag av liten!
Vi morrade åt varandra :angel:
Dock aldrig ätit kattmat :eek: :cool:
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Det går ju inte att jämföra med royal canin såklart :D
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Lite proteintillskott skadar inte :angel: Själv är jag uppvuxen på Royal canins bakade torrfoder (sånt där som ser ut som Falu rågrut och majsflingor).


:rofl: :rofl: de är jag också uppvuxen på:D speciellt majsflingorna minns jag att jag tyckte var skitgoda, men mina föräldrar var väl inte lika imponerade över mitt val av tilltugg:rofl:
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Ser nästan lite nyttigt ut :p

Själv har man väl smakat på en eller annan hundchoklad när man var yngre :angel:
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

Äntligen någon som förstår mig, du är nog den första :bow: Kanske det är därför som de slutade att tillverka det fodret, för mycket klagomål från hundägande föräldrar :o Min bror vägrade äta annat än frusna ärtor när han var liten. De kunde inte förstå hur han kunde vara såpass pigg trots det lilla näringsintaget. Men så fick mina föräldrar klart för mig att när han lekte hund ute i hundhuset så inkluderade det även att anamma hundarnas matvanor -dvs. Royal Canin :D
 
Sv: Vad har jag nu stoppat i mig? :-o ;)

mald anka (fjädrar och allt), fårtarmar, hästögon, kotunga, ko- häst- och hönshjärna.

smaklig måltid :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
S
Övr. Djur Hej allesammans. Jag är en kanin, en mycket fin kanin säger matte och det är ju klart att jag e ^^,. jag är en korsning med lite...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: vego96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp