Vad har han på bakbenen?

Sv: Vad har han på bakbenen?

Meh ;) Mitt förslag skulle faktiskt kunna gå det oxå ;)

CaBang skrev:
Meh ;) Mitt förslag skulle faktiskt kunna gå det oxå ;)

Hade ditt förslag vatt rätt så hade jag definitivt köpt ett par "armband" :D , tänk vilka snygga språng det skulle bli om min pålle lärde sig att faktiskt lyfta på bakbenen.. :rofl:
Helt klart något du måste uppfinna! :idea:
Höga skydd ger bättre lyft på bakben! Jag fick just en :idea: , jag ska börja träna med TRANSPORTSKYDDEN :banana: :banana: :rofl:

Senast ändrad:

Va häftigt....
Då kanske jag skulle ta och sätta på frambensskydden och träna hästarna att gå i spansk skritt.... :idea:

palle skrev:
Va häftigt....
Då kanske jag skulle ta och sätta på frambensskydden och träna hästarna att gå i spansk skritt.... :idea:

Jaha...det är SÅ man gör!! :idea: :bow: :bow:

palle skrev:
Va häftigt....

Ja!
Levad måste ju också funka då! :banana:
Alltså kan man ha det här som tumregel:
Dressyr=transportskydd fram
Hoppning=Transportskydd bak

Medan distans behöver hästarna inga skydd alls, för då orkar den inte runt (inget emot distans)

Han kanske har haft ont ellr något liknande där, och när han hoppar så skyddar det mot bommen ifall hästen skulle slå i där.... :o vet inte

v_NiniZ_v skrev:
Munkorg !! :D eller för att pålle snackar för mkt skit... :rofl:

Neee kanske nåt för att han inte får äta gräs innan/efter hoppning.....??

Kanske rädd att någon ska mata hästen med något dåligt eller kanske något olagligt så det blir doping?

Det er ett skyddsgitter,ser dere vel,sånna som baseball/ishockey hjelmene har..
Itilfelle dom styrter... :idea:

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: jemeni
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka