Vad har han på bakbenen?

Tigertofflan

Trådstartare
WChelsinki04.jpg

Pålle har nåt nedanför kotskydden på bakbenen... vad är det förnåt :confused:

Sv: Vad har han på bakbenen?

Typ en kotring som har blivit platt :rofl: :D Vet inte faktiskt men det är säkert något skydd av något slag

Ingen aning om det är nått skydd eller så :S

Kanske är nått som hjälper så att hästen hoppar bättre bak?

Funderade också på skydd... men jag menar... där kan man väl inte varken slå eller sparka sig egentligen....

CaBang skrev:
Ingen aning om det är nått skydd eller så :S

Kanske är nått som hjälper så att hästen hoppar bättre bak?

Kanske är små elaggregat i dom som gör att bakbenen skjuts högt upp i luften vid avstampet. :rofl:
*ajaj*

Eller ska de förlänga bakbenen... :D ;)

jag tror faktiskt det är så att hästen inte ska skada sig. vissa hästar stryker ju sig, kanske denna gör det väldigt mycket?

Ingen aning om vad det är. Men det ser ut som någon form av skydd som ger stöd åt bakbenen vid landning efter hindret. Eller så är det någon form av skydd som förhindrar hästen att slå i hovarna på sidorna vid karleden.

Menade annars att hästen lyfter mer på bakbenen när den har sånna?! För senskydd på bakbenen gör ju att hästen hoppar bättre å högre bak, kanske samma funktion?

En munkorg :D hahahahaha
va nu detta ska va bra för?
kanske för att förhindra överdrivet gnäggande som kan störa ritten

Eller så brukar den attackera andra hästar på framridningen

Tigertofflan skrev:
WChelsinki04.jpg

Pålle har nåt nedanför kotskydden på bakbenen... vad är det förnåt :confused:
Det är ett smidigare skydd en boots om hästen har lätt att strycka sig där. Eller slår i när den hoppar ( i språnget alltså)

Tycker att det ser ut som ett pullnät.
Används inom travet men jag har aldrig sett det på en ridhäst.

Jag tycker att det ser ut som nåra tyngder av nåt slag, men vet inte var det är för bra att ha dom på en hopphäst, så det är väl armband :p

Jag har sådana muddar till min häst i travlopp. Hon slår sig nedanför kotan så att inte benskydden täcker. Men ovanför boots och scalpers.

Har hört att flera kallar det "muddar". Finns bla i Bole-katalogen har jag för mig.

En som visste! :bow: :bow:
Vi andra har ju kommit med mer elller mindre ..hrmm.. fantasifulla förslag :D

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: jemeni
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka