Vad har era shettisar för foderstat?

W

woffihaa

Ni som har shettisar som tränas/arbetas vad ger ni och hur mkt?

Mitt sto går på lösdrift, 5år över 1m i mkh körs 4-5 dagar/vecka får: 6kg hö (MJ 6 SMRP 29) 0,5kg hippo alfa och 0,2kg krafft protein + mineraler. MJ 43,4 SMRP 302,5 kvot 6,97 om jag räknat rätt.

Sv: Vad har era shettisar för foderstat?

Mina shettisar går på fri tillgång på hö dagtid o får ett par kg inne till natten. Höt har en kvot på 7.4. De får lite havre som krubbskrammel oxå, dock får de dräktiga stona något mer kraftfoder.

Hej min shettis får ca 6 kg hö/ dygn, foderhalm + hö i box,0,5 kg salsafoder,mineraler och lite kalk.Tyvärr hade hon fång innan jag köpte henne och måste vara noga med att dela upp fodret i lite och ej för länge imellan.

det finns en hel del trådar om shettisars foderstater redan
använd gärna sökfunktionen så hittar du dem

(mina går på lösdrift med fri tillgång till ett superbra hösilage)

Oki jag får ta å leta upp dom då:)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 556
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 805
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 963
Senast: Bee
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 598
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka