Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du ingen egen häst kan du ju svara vad ridskolans eller medryttarhästen har för något.
Upplever ni (eller hästen ) skillnad på olika modeller, material och märken?
Har du ingen egen häst kan du ju svara vad ridskolans eller medryttarhästen har för något.
Va! Är det sant?Just nu en vanlig kratta. Den enda "borste" som kallblodet accepterar vid kombinationen fällning och brunst. Har den fördelen att jag inte får all päls på mig eftersom jag står en skaftlängd bort.
Va! Är det sant?
Min favorit i rykthinken är nog massageborsten i gummi, en sån med fina piggar på ena sidan och grova på andra. På mina hästar med relativt kort och tunn päls funkar de perfekt både för att få bort lera och fällande päls. Dessutom använder jag rotviska för att få bort dammet, och sen eventuellt en mjuk borste med långa hår eller ryktborste och skrapa - sån där rektangulär. Till man och svans vill jag ha vanlig hårborste, en modell som inte har gummibotten.
Va! Är det sant?
Våra hästar hade dött tror jag! Men de har å andra sidan vinterpäls som är tunnare än de flesta hästars sommarpäls...Ja. Funkar överlägset bäst på den hästen. Brukar stå ute i hagen och hon kommer gärna när jag har krattan med mig. Jag tror att hon gillar den eftersom den inte drar i den päls som faktiskt sitter fast samt sprider ut "trycket" över en större yta.
Just nu en vanlig kratta. Den enda "borste" som kallblodet accepterar vid kombinationen fällning och brunst. Har den fördelen att jag inte får all päls på mig eftersom jag står en skaftlängd bort.
Ja, har bara sådana jag tycker om.
Magic brush till fin lera
Piggborste när han är som mest lerig, använder dock magic mest
Hovkrats
Hårdare rotviska i plast, använder inte så mycket. Mest på benen.
Ryktborste + skrapa
Sen lite naturborstar som jag älskar,
En ryktborste, normalhård rotviska, en mjuk rotviska sen en jätte mjuk i gethår(minst 15-20år gammal)
En putshandske i fårskinn.
Sen hade jag en rotviska i plast med kortare strån som har försvunnit för mig
Kompisens lilla dotter har gömt den väl, den borsten var kanon bra! Man fick man den lilla snärten som gjorde att smutsen försvinn på ett kick. Inte hittat någon likvärdig, denna är säkert 15 år gammal också.