Vad har era barn gjort idag?

Linda.B

Trådstartare
Oscar har kört med mig hela dagen - Tack & lov har han just nu en sovpaus. I dag gick han loss rejält i köket med sin gåstol - Skulle springa ut till brevlådan, hade ytterdörren öppen då han brukar stå i dörröppningen och titta vad jag gör - I dag satte han i stället fart mot köket och på de 2 min jag var ute hade han plockat ner grötskålen från köksbordet, trasig skål & gröt på golvet, dragit ut en skärbräda, öppnat sopskåpet & diskmaskinen samt ändrat temperatur på ugnen - Så min kålpudding var ganska bränd & hårt skorpa.

Satte ungen på golvet och väl där gjorde han en riktig bajsblöja - Så han till och med hade bajs på ryggen.

Annars har han faktiskt låtit bli skåpluckor & lådor - Så nu blir det att barnsäkra allt. Fler som busat idag?

//Linda

Sv: Vad har era barn gjort idag?

Åh vilken trevlig (och välbekant) dag.

Här har liten skrikit, skrikit, skrikit och fortsatt och skrikit.
Minsta lilla som går emot så gallskriker han. När han leker så skriker han och när han ska sova så skriker han. Jippie..

Haha.. känner igen detta allt för väl... :D

Skickade ett sms (skämtsamt menat) när Ville var 11 månader till familjen:

"En söt 11månader kille säljes billigt till högstbjudande.
Vanligtvis snäll och lätthanterad.
Dock riskfylld att ha innomhus då sprickrisk finns på glasrutor och speglar.
Äter dig garanterat ur huset.
Komplicerad att hantera vid bjöjbyte då stanna och ligg still inte är inlärt än.
Kräver ständig tillsyn vid motionering då främsta nöjet är bergsbestigning, men säkerhet och försiktighet ej är något nödvändigt enligt honom.
Ger dig garanterat gråa hår och bra motion.
Trots ett obefintligt privatliv då sömn endast existerar i korta perioder med tidigt uppvaknande så har han enbart haft en ägare innen.
Garanterat livslångt arbete.
Ta chansen att få något att lägga din tid på.
Bör passa till ensam man/kvinna utan arbete, socialt umgänge och egna planer och drömmar."

Haha... hur många föräldrar känner igen sig??? :angel:

Min har krupit runt på golvet. Så får börja skaffa petsäkra skydd till kontakter och grind till trappan då han gärna vill krypa till den och ta sig upp. Skåp och lådsäkra i köket. Min är snart 11 månader.

Min stora pojke har varit totalt helvild idag, det går inte att ha det barnet i normala hem tror jag... Han har ta mej sjutton varit överallt och ingenstans, det sista han gjorde innan han kom i säng var att kissa på golvet och LÄGGA sig i det!!! Knasbarn, och så skrattar han jättehögt åt det hela.... Han är så egensinning med, så flera gånger idag har han slängt sig på golvet och bankat huvudet i, mest bara för att vi frågar fel sak eller går åt fel håll...

Lillekillen har övat sig på att försöka krypa, än så länge går det inte så fort, men nu tar han sig framåt, bakåt och åt sidorna på olika sätt. Mets ålar han , men han kan även rulla och dra sig framåt.

På eftermiddagen gick vi ut i skogen och åt blåbär, båda barnen tyckte det var jättegott! Daniel åt alla han sågoch hann att plocka, Ludvig fick nöja sig med dem han fick av mig. Och D tittade på myror med, fast han kallar dem flugor, dessutom tror jag att han fick med sig en myra i tröjan hem, han pratade iallafall om att det killade innanför tröjan...

Haha jag har också haft gröttallrik i tusen bitar över hela golvet (vem kunde ana att en halv dl mannagrynsgröt täcker 24 kvm? :D)
och 5 bajsar på två timmar (tandsprickning) varav två i pottan och en på golvet.

För övrigt har Sam målat med vattenfärg, svart var favoriten både på pappret och i munnen. Han höll sig sysselsatt i nästan en halvtimme och jag har städat i en timme, så det jämnade ju ut sig.

Jonas har idag varit ganska hanterbar.
Alla mina krukväxter står kvar i sina krukor och blommorna sitter kvar på växterna.;)
På förmiddagen var han uppe en sväng på syrrans rum och "hjälpte" henne att städa. Sedan åt de lunch innan Jonas fick åka upp ett par timmar till mormor & morfar, där han sov middag en del av tiden, medans han var där så var Moa, jag och Moa´s moster (min syrra) och plockade jordgubbar på en sådan där självplockningsplats.
6,4kg fick jag och Moa ihop (Moster fick med lite hjälp ihop mer, större hinkar)
Efter det så fick barna byta plats så Jonas fick åka med mig och fadern deras till IKEA och shoppa loss lite.
Moa var med mormor på kyrkogården och planterade nya blommor och när det var klart så tittade de på tv´n medans de väntade på att vi andra skull komma hem.

Våran spis har bortplockade vreden. Går inte ha dem på plats för då är en viss lite herre där och vrider. Tror han försöker ställa in radiokanaler med knapparna men hittar bara dåliga signaler ;)
Är tvättstugedörren öppen så ska han hjälpa mig att tvätta = tvättmedel överallt.

Dagispersonalen kommer verkligen njuta av sin semester i sommar, ingen Jonas som snabbare än blixten ställer till med både det ena och det andra små hyssen :angel:

Vad har era barn gjort idag?
Yngste herrn cyklade iväg större delen av dagen och fiskade med sina kompisar varav en handfull sedan sov över här, efter att ha ätit pizzamiddag (för egna pengar :bow: ). De sover fortfarande(!) tungt.
Jag och mellantjejen fick hennes ponny slutmätt och hon åkte sedan till Hultsfred, vi väntar oss en fyllig sammanfattning efter hemkomst på söndag - tills dess är vi förmodligen lyckligare i ovisshet.
Äldste herrn var på Det Stora Varuhuset och köpte katt-tillbehör i mängd, till ett jättesött rödlånghårigt yrväder som han väntar hem till sin lägenhet om nån vecka. (Där ibland-bor redan ett sött brunlånghårigt yrväder, men tvåbent.)

Vi slapp iaf blöjbyten. :laugh:

Så får börja skaffa petsäkra skydd till kontakter och grind till trappan då han gärna vill krypa till den och ta sig upp. Skåp och lådsäkra i köket. Min är snart 11 månader.

Ha ha, det gjorde vi när V var 7 månader, då började han dra sig fram på mage. Nu har vi installerat trappgrind och flyttat upp allt ömtåligt från 1 m och neråt, lille herrn har nämligen börjat ställa sig upp.

Igår lyckades han få upp ugnsluckan trots barnlåset. Som tur var ugnen inte varm, men både unge och lucka for ju bakåt, som tur landade han på rumpan.

Andra favoriter är att krypa fram till köksstolen där katten ligger, dra sig upp i stående och hälsa på katten med ett glatt heeeej! och en klapp på nosen.:rofl:

Vid blöjbyte vänder man sig helst runt på mage, ställer sig på knä och försöker klättra upp för väggen (vi har skötbordet utfällt från väggen).

Så det blir ju inte tråkigt i alla fall.:rofl:

DSCF0283.jpg

Han är 9 månader.

Emil snart 3 år har....cyklat 5 km på sin lilla cykel med stödhjul. När vi kom hem ville han cykla en runda till. Han har busat här inne, bråkat med katten, tjatat om glass, gosat och försökt leka med lillebror (4 månader). Sen ar han kört vidare utan blöja, vilket är sååå skönt! Numera är det bara blöja på natten. I em hjälpte han mig ta in hästarna dvs han sprang före och visade var första hästen bor och sen var andra hästen bor.
Lillebror Alex har ju inte gjort mer än, ätit, sovit, ätit, skrattat, ätit....

Idag har Idun varit allmänt gnällig. Blåst såpbubblor och sedan råkat hälla ut två burkar med just såpbubblor... Varit på ICA och kört kundvagn, vägrat äta middag så hon åt 6 körsbärstomater istället... Agat sin lilla Pappa, gråtit när Mormor åkte hem, tittat på Pettson och Findus, hjälpt mig plocka bort stenar från en trasig tröskel i stallet, kissat på golvet.
Ja hon har säkert hunnit med mer men med ett mycket aktivt litet yrväder är det svårt att hålla koll på allt :D

Idag har vi klättrat upp på en stol i köket och ramlat ner två gånger.
Ingen skada skedd dock. Skrikit, skrikit och skrikit.
Dragit mig i håret och kläderna, snott mina glasögon, nypt mig, klättrat runt i mitt knä m.m. Med andra ord han börjar bli trött;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka