Vad har du mer än ett exemplar av?

Sv: Vad har du mer än ett exemplar av?

Jag håller på och rensar ut, säljer och slänger. Men har säkert tio vardera av träns, grimmor+grimskaft och schabrak, två-tre-fyra dubletter av varje sorts täcke, en hel låda med benskydd, en med lindor och paddar, en med sadelgjordar mm, en med tyglar bett mm, lite gamla sadlar som inte används och en hel del jackor mm till mig själv. Det är ju bra att ha saker i reserv men jag personligen tycker det är jobbigt att ha för mycket saker, två av allt räcker. Utrensningen är ett work in progress! ;)
 
Sv: Vad har du mer än ett exemplar av?

KL
Hmm finns nog inget jag har en/ett av tror jag, samlar på det mesta. ;)
Har 6 st hästar.
8 sadlar, 3 dressyr och 5 hopp/ allround.
Runt ett femtiotal täcken i olika utföranden.
Ca 25 dressyrschabrak och 40 allround/hopp.
ca 40 nylongrimmor, varav många är nya/oanvända.
2 rockarder, rockardar hur man nu skriver?
3 selar.
20-25 träns.
10 lädergrimmor.
8 förbyglar
osv. Har bara fräscha grejer av bra/hyffsad kvalité slänger grejer som blivit slitna och fula.
 
Sv: Vad har du mer än ett exemplar av?

Jag har visserligen två hästar, men de är lika stora och byggda likadant, så mycket som den gamla har haft kan unghästen ärva, och de rids ju inte samtidigt. Dessutom följde ingenting med unghästen när jag köpte henne, inte ens grimma, men ändå har jag fått saker på hög.

Tre sadlar, en hoppsadel som jag använder till båda, en ponnysadel och en barnsadel till shetlandsponny. Jag har inte haft shettis sen 2000. :o

Tre träns, ett till dem var (jag hade faktiskt tänkt att de skulle dela, men de har inte samma bett och det var för jobbigt att skifta hela tiden), samt ett ponnyträns till min B-ponny, som dog 2008.

Sju grimmor, två nylongrimmor i storlek ponny som inte används (de ser dessutom exakt likadana ut, den ena är B-ponnyns, den andra unghästens första som hon hade som liten, jag köpte likadana med flit), tre nylongrimmor i cobstorlek (de har varsin, unghästen slarvade bort sin i hagen, jag köpte en ny och då hittade en annan i stallet den gamla), en lädergrimma i cobstorlek (fin-grimman) samt en nylongrimma i full som jag hade till en foderhäst för några år sen.

Tre vanliga grimskaft och ett kedjegrimskaft, hästarna har varsitt av det vanliga, det tredje är B-ponnyns.

Två uppsättningar senskydd, varsin upplaga.

Sju täcken, regntäcke + fleecetäcke till B-ponnyn, regntäcke, vintertäcke och fleccetäcke till C-ponnyn, ett ländtäcke och ytterligare ett fleecetäcke som vi vunnit och som jag av nostalgiska skäl vägrar använda.

Tre longerlinor, hästen trampade sönder haken till två stycken, men när jag köpt den tredje kom jag på att jag kunde laga de andra. Jaja, nu har jag tre.

Oändliga mängder benlindor, schabrak, borstar och sånt som man helt enkelt inte kan få för många av...
 

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Lars L
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
997
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 145
Senast: mamman
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 635
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp