Sv: Vad har du i ditt fönster?
Krukväxter av varierande karaktär (tre st paulior, en vit blommig våreld, en liten fetbladsväxt som ser ut som en grön korall, någon slingrig fetbladsväxt, en liten och tynande pellargon, en porslinsblomma, en hjärtan på en tråd, en blodoxalis som ska i gång efter vintervilan och en grönväxt som är nyinköpt som jag inte vet vad det är), en liten rotting- och glaspidestal, en lampa, några tändsticksaskar, en blomspruta att spraya vatten på närgångna grannkatter med, en vattenkanna och en stor pinjekotte. Hängande i fönstret (pannoramafönster) har jag en mobil med bilder och vykort, en ljusslinga och en boll av prickade näsdukar som jag gjorde i någon form av pysseliver.
Liknande samelsurium av saker finns i fönstret i köket, där står en orkide (vilande), en liten liten st paulia, ett böjt och eländigt penningträd, några groende vitlökar för blastskörd, en glasljusstake för värmeljus i form av en sköldpadda med en fågel på huvudet, några julkort, en porslinskatt med en blomma på huvudet och färglada bollar i morrhåren och en blek novemberkaktus. I gardinstången hänger det en ljusslinga i form av färglada blommor och en mobil med papperskakformar från japan i.