Vad har du i ditt fönster?

MM

Trådstartare
Jag hittar inget skoj att ha i fönsterna och tänkte om ni hade lite inspiration :)

Just nu bor det 4 döda växter, 3 plastväxter, 1 miniradio och en ljusstake i mina fönster. Låter jättefint va :p

Nu känns det som att det bara är att tömma fönsterna på skit men jag vill ha något där.

Tips?

Sv: Vad har du i ditt fönster?

Jag har ganska normalstora fönster och gillar inte massa krimskrams som är jobbigt att städa så jag kör på 1 fin bordslampa och en större snygg kruka med helt okej plastväxt i eftersom jag inte kan hålla liv i riktiga blommor...

Annars tycker jag att det är fint med ngn större prydnadssak också.

I mina fönster bor mina blommor. Jag har ett gäng som följt mig genom många, många år. Det är gamla goda vänner som jag lever ihop med.

Dessutom har jag någon snygg glasvas eller flaska, och en skulptur som jag blev så kär i att jag blev tvungen att köpa den.

Jag har inga gardiner men växter. Ser antagligen trist ut utifrån men det skiter jag i. Inne är det fint.

Nu bor jag ju tillsammans med en egensinnig kattherre som äter på mina blommor så de är lite luggslitna just nu. Men det går över när de börjar växa mer i vår....

Plastblommor skulle jag nog inte stå ut med. De vill se ut som något de inte är. Sånt gör mig irriterad. Gärna saker, men inte sånt som vill imitera! Hellre en glasskål med målade blommor (Ulrika Hydman Vallien t.ex....) än plastblommor.

Plastblommor skulle jag nog inte stå ut med. De vill se ut som något de inte är. Sånt gör mig irriterad. Gärna saker, men inte sånt som vill imitera! Hellre en glasskål med målade blommor (Ulrika Hydman Vallien t.ex....) än plastblommor.

Det är bara för att du är tant och får riktiga blommor att överleva :devil:

En lampa, plastblommor (fina såna dock, ser riktigt riktiga ut) och oftast en svart katt :D

Exempel på hur mina fönster ser ut. Jag gillar att ha växter, tycker det gör hemmet mysigare. Lite överexponerade bilder tyvärr, åtminstone den ena. Har gärna någon lampa eller lite ljuslyktor också.

fonster-1_zps6b57fa31.jpg

fonster2_zps61cecec5.jpg

Hihi! Lite större än det jag har, för det jag har i fönstret är en katt eller två :D

Det är bara för att du är tant och får riktiga blommor att överleva :devil:

hördududu :mad:

Men seriöst - varför just blommor om man nu inte giller och lyckas med levande? Det finns ju oändligt med snygga saker man kan ha i fönster. Glas tex blir ju vacker iom att det är ljust.

I mitt köksfönster hänger en stor grön glaskula som jag fått av en god vän. Den är urfin!

För att blommor är fint? Om man kostar på bra plastblommor är det väldigt få som ser om det är fejk ens om de synar dom.
Jag skulle gärna ha riktiga blommor, men det blir en ekonomisk fråga när man är som jag och inte kan hålla liv i blommorna.
Jag anser mig liksom inte ha råd att lägga 1500kr på blommor i veckan för att alltid ha fina blommor.

Jag har inte heller något emot att ha annat än blommor i fönstrena men det ska gå att hitta ngt snyggt också.
Jag har letat i över ett år efter ngn prydnadssak som är snygg och stor som kan stå i fönstret och jag har hittat 0 stycken.
Hittar man ngn prydnadssak så är det ofta småplotter eller iaf för litet och det gillar jag inte, annars är det typ snygga vaser eller ljuslyktor.
Vaser vill jag inte ha om det inte är blommor i och ljuslykta känns överflödigt när det ska stå en bordslampa bredvid.

Men har du tips på ngn snygg prydnadssak som passar i fönstret är det välkommet :)

Vi har skulpturer och höga glasgrejer, typ 40-80 cm höga. Har storla galma spröjsade fönster, så höjden är inge problem. I köket har jag kokböcker på fönsterbrädet, samt nån skulptur. Inga blommor just nu, mina pelargoner vintervilar i trapphuset.

Såhär ser mitt fönster ut just nu, dem fick flytta dit eftersom blommorna inte verkar gilla när det är kallt på ena sidan och jättevarmt på andra:p

DPP_0001_zps90357d6e.jpg

kl

Tack för alla era svar!
Jag lär nog hoppa det där med att ha hunden i fönstret :D
Tur min lilla inte når upp dit.

Jag har kommit fram till att jag skiter i att ha blommor i fönstrena. Möjligtvis en i köket bara.
Annars kommer jag nog satsa på 2-3 tunga prydnader i det långa fönster som är lite längre, vilket gör att det är bra om det är tyngre saker så kan inte hunden och barnen riva ner dom.
Där kommer det inte bli några vaser utan jag tänkte kanske en häst i mässing eller något sånt. Vad finns det mer man kan ha?
I det andra fönster i vardagsrummet så har grannarna ett fönster så vi kan se in till varandra om vi står och glor, så det blir det något som täcker lite mer, eventuellt en blomma där med med en högre vas och kanske en högre ljuslykta. Eller ser det dumt ut att bara ha höga prylar i ett fönster?

Krukväxter av varierande karaktär (tre st paulior, en vit blommig våreld, en liten fetbladsväxt som ser ut som en grön korall, någon slingrig fetbladsväxt, en liten och tynande pellargon, en porslinsblomma, en hjärtan på en tråd, en blodoxalis som ska i gång efter vintervilan och en grönväxt som är nyinköpt som jag inte vet vad det är), en liten rotting- och glaspidestal, en lampa, några tändsticksaskar, en blomspruta att spraya vatten på närgångna grannkatter med, en vattenkanna och en stor pinjekotte. Hängande i fönstret (pannoramafönster) har jag en mobil med bilder och vykort, en ljusslinga och en boll av prickade näsdukar som jag gjorde i någon form av pysseliver.

Liknande samelsurium av saker finns i fönstret i köket, där står en orkide (vilande), en liten liten st paulia, ett böjt och eländigt penningträd, några groende vitlökar för blastskörd, en glasljusstake för värmeljus i form av en sköldpadda med en fågel på huvudet, några julkort, en porslinskatt med en blomma på huvudet och färglada bollar i morrhåren och en blek novemberkaktus. I gardinstången hänger det en ljusslinga i form av färglada blommor och en mobil med papperskakformar från japan i.

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 243
Senast: NilHe
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 934
Senast: manda
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
962
Senast: Zpunk
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 095
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar