Vad har DU för strö?

A

anny

Jag håller på att göra en liten undersökning. Jo , Och jag undrar vad du använder för strö till din häst?! tusen tack för svar! :)

Sv: Vad har DU för strö?

Spån ibland...och torv ibland...har jag torv vill jag helst ha halm att lägga ovanpå...en liten "idé" jag har;)

Råspån eller torv för att minska dammnivån i stallet.
merman

har normalt bara spån... men för tillfället har vi bytat boxar så nu står pålla
på torvbädd med spån över! ;)

torvbädd.
Men en del av hästarna har en vattnat torvbädd, hårdpackad, och halm över. (ex. fölston och stressande hästar).

Oftast bara spån men nu mot kyligare tider har jag ett lager klippt kornhalm ovanpå spånet.

jag har halm med lite spån i botten för det suger upp vätan kanonbra då. hade alltid spån förut men halm tycker jag fungerar mkt bättre och hästen tycker nog det oxå :rofl:

Jag använder spån.

Har även använt halm men då min pålle fått problem med bärrandsröta har jag bytt tillbaka till spån då han aldrig haft de problemen när han stått på spån förut.

Jag har bädd gjord på mycket halm och därtill lite spån. Fungerar mycket bra, varmt, stabilt och mjukt, samt helt luktfritt!

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 464
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 841
Senast: warg
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 109
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar