Vad händer?

D

dockan_

Vad händer med en häst som inte är vaccinerad mot stelkramp eller hästinfluensa då?
Nu syftar jag mest på hästinfluensan, om hästen nu får de. Vad händer? Om den EJ är vaccinerad. Kan den bli helt återställd?

Sv: Vad händer?

om en häst inte är vacc. regelbundet mot stelkramp och får det så dör den. jag har sett 2 hästar (inte mina) dö i stelkramp under årens lopp, och det är FRUKTANSVÄRT.

en häst som inte är vacc. mot influensan blir JÄTTE sjuk om den får det men dom flesta blir helt återställda så småningom, dom kan få det även om dom är vacc. men då bara lindrigt.

Liknande trådar

Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
345
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31