Vad händer med min ros?

Sv: Vad händer med min ros?

Har precis varit ute och fotat det lilla livet. :D

rosebaby23.jpg


rosebaby24.jpg
 
Sv: Vad händer med min ros?

Kan bjuda på lite bonus också.

Min balkong-basilika har visst bestämt sig för att... blomma...?
Eller vad det nu är den gör.

midsommar1-2.jpg
 
Sv: Vad händer med min ros?

Kul med rosen.
Jo Basilika blommar med vackra vita blommor.
Den är riktigt dekorativ.
 
Sv: Vad händer med min ros?

*kl*
Nu har jag planterat min lilla ros! :banana:
Tyvärr inga bilder, då jag måste tömma kameran först... Den är ju mycket mindre än TS ros, men den är ju bara barnet med sin 1 månad på nacken! Är iaf fortfarande grön och fin, så blir spännande att följa utvecklingen. Bilder kommer så småningom! :D
 
Sv: Vad händer med min ros?

Uppdateringsdags! :D Det röda på bladen försvinner mer och mer.

rosebaby25.jpg


Den verkar må fint.

Och nu blommar basilikan också!

basilikablomma.jpg
 
Sv: Vad händer med min ros?

Åh, lilla Ros-Marie vad du är söt i din sommarklänning!

:D
Rosen ser likadan ut fortfarande, har inte vuxit så mycket men verkar må bra. Den sitter betydligt stadigare i krukan nu också, så den rotar sig väldigt bra verkar det som. :banana: Tipset med att klippa bladen verkar alltså fungera alldeles utmärkt. :bow:

Basilikan har fått spader och blommar överallt nu.

balkongen19.jpg
 
Sv: Vad händer med min ros?

Rosen har fått följa med mig på två veckors semester på Österlen. Hon mår bättre än någonsin! :) Jag kunde ju inte lämna henne hemma, ville hålla ett öga på henne. :D

Bilder kommer snart! :bump:
 
Sv: Vad händer med min ros?

KL

Inspirerad av tråden har jag tagit ett gäng sticklingar på en fantastisk ros som växer utanför staketet i närheten av mitt jobb. Den står mitt i sly och elände men har de mest underbara klasar av stora blodröda doftande blommor.

Sticklingarna behandlades enligt instruktioneer och jag hade dessutom på lite av mitt rotningsmedel (urgammalt, säkert förbjudet numera :laugh: )

Ska göra sammalunda med fläder som jag ämnar sno från gården vid mitt hyreshus....

Håll tummarna!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp