Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Glad midsommar önskar rosen, vars senaste tillskott fick vara dagens bordsdekoration. En rosgirland på över 1 meter.
Nej men gud vad häftigt.. Har sträckläst tråden och blivit både lycklig, rörd och inspirerad!
Tyvärr bor jag i en liten etta utan balkong och de enda fönster jag har ligger i söderläge.. Nu hade jag inte gröna fingrar till att börja med direkt men har helt gått över till plastblommor nu då allt annat brinner upp i infernot som verkar vara mina fönster.
Blev lite förtjust i din paprika med, är de goda? Mycket söta iaf!
Jag är så otroligt imponerad av dina gröna fingrar och dina rosor/plantor @Poxz
Tror inte TS behöver dina råd - tråden är gammal men levandeJag har också nu 4 snittros som gjort skott på stjälken ! Häftigt...första gången jag sett detta. Troligen hänt eftersom de stått i soligt fönster i en hög vas.
Jag klippte genast av de vissna blommorna, ,för de stjäl kraft,och tog bort alla vissna blad så det tipsar jag dej att göra
Nu står stjälkarna med flera skott i vasen med vatten å lite biobact-näring.
Funderar nu på nästa steg ??
Borde fungera som övriga skott (ex humle,buskar etc) att klippa isär stjälken så varje skott är för sig. Plantera skottet på stjälkdelen i kruka med jord. Stoppa ner stjälken vågrät i jorden så att ros - skottet hamnar just vid jordytan
Ska pröva...å hoppas.
God lycka till dej.