Vad händer med min ros?

Sv: Vad händer med min ros?

Hej hopp allihop. Nu har Rosen fått sina Rosor bortklippta, det var liksom inget mer med dem. Bruna och rätt osmickrande.

Växer gör hon däremot, det lilla livet. På höjden. Jag misstänker att Dravenas luktärtsplanta (som också fått spader, vuxit ur sin meterlånga bambupinne och nu förtvivlat försöker greppa både gardin, lampa och tomma luften för att få stöd) har inspirerat Rosen något. Eller vad tror ni?

rosebaby69.jpg
 
Sv: Vad händer med min ros?

Alltså... jag börjar få slut på saker att säga. :D
Hon växer så det KNAKAR, över 1 dm bara de sista dygnen... var ska detta sluta?!

Dessutom tänker hon blomma IGEN! :eek: :love:

rosebaby71.jpg


rosebaby72.jpg


Hej och hå! :D
 
Sv: Vad händer med min ros?

Heja rosen!!

Jag tog faktiskt två stycken sticklingar på min ros häromveckan, inspirerad av just denna tråden. :) ska bli jättespännande att se hur det går. Jag är barnsligt spänd av förväntan. :D
 
Sv: Vad händer med min ros?

:banana: Hoppas de tar sig!

Lite uppdatering efter semestern! Blomvattnaren har gjort ett superjobb och Rosen mår bättre än någonsin. :D Hon mäter numera 95 cm från blomman och ner till jorden, och jag funderar på om jag måste börja trimma henne... :eek: Jag vill ju gärna att hon ska växa lite åt sidorna också, inte bara upp i taket!

rosebaby73.jpg


Sen ska jag nog klippa bort själva blomman också (ja, och en bra bit ner såklart), stoppa DEN i vatten och se vad som händer...
 
Sv: Vad händer med min ros?

Är hon inte ursprungligen en långstjälkad ros? :D Fast jag kan förstå om du vill få henne lite mer "buskig". Dessvärre vet jag inte hur du ska göra...
 
Sv: Vad händer med min ros?

Johodå, det har du visst det. ;)

Hur såg hon ut när du fickhenne? Liten kort stjälk eller lång stjälk?
Jämför med en rosbuske och tänk efter.

Jag bara älskar den här tråden!

Tanten

Det var nog en rätt lång stjälk! :)
VSB. :D
Och tack! :love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Det är bara att inse, hon åker ner på golvet snart. :D Eller ja, hon har kanske en halvmeter kvar... max.

Hon är nu stolta 110 cm från jorden mätt. Och ska blomma igen, såklart! :love: Den gamla blomman har suttit kvar väldigt länge nu, så hon mår uppenbarligen bra.

Det börjar bli svårt att ta kort på henne, får stå så långt bak. :rofl: Annars får hon inte plats i bilden.

rosebaby74.jpg


rosebaby75.jpg


rosebaby76.jpg


Blompinnarna räcker inte längre till.
Och undrar just hur länge hon tänker acceptera den där "lilla krukan"...? Som var så stor nyss...

:banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad händer med min ros?

Det här är min absoluta favorittråd på buke! Gud vad glad man blir av den levnadsglada och älskade rosen! :love::love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Helt underbar tråd ju! :D
Sådär hände även mig en gång, men jag var nog inte tillräckligt engagerad så jag lyckades ha ihjäl den ändå :O
 
Sv: Vad händer med min ros?

Hej rosfans!

Nu har jag gått hårt åt Rosen. Nåt hände med henne, jag tror att hon tog i alldeles för mycket... hon började sloka riktigt illa och flera av bladparen blev gula. Så jag klippte bort den gamla blomman, och har idag även "räddat" hennes yngsta avkomma. Jag ska göra ett tappert försök att få till samma sak, så vi får en rosbuske till! Åååh, hoppas verkligen det ska gå! :bump: We has a baby! Står i samma vas som "mamma" en gång gjorde!

rosebaby77.jpg


Men oroa er inte, hon är inte döende än! Ingen av dem är det. Jag hoppas det ska gå lite bättre för henne nu när jag har klippt ner henne lite. Saken är den att nu är krukan FULL med rötter.. så jag måste nog plantera om henne igen. Ska jag stoppa henne i ett badkar den här gången tro...?

Vi får se.
Följetongen fortsätter!
 
Sv: Vad händer med min ros?

Älskar denna tråd så mycket att jag fick göra ett eget försök! Men eftersom kassan är sinnande och pojkvännen urusel på att köpa blommor fixade jag en redan halvvisen ros från en bekant och höll tummarna.

Kommer inte ihåg hur länge rosen har stått i fönstret nu men inga rötter finns att skåda, däremot har den tre skott som växer och frodas och idag såg jag det! En knopp! :bump:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp